Lávka vedľa Krajinského mosta ostane uzavretá asi celý rok

Rekonštrukcia uzavretej lávky pre peších vedúcej popri piešťanskom Krajinskom moste sa čím ďalej, tým viac komplikuje. Odhadovaná cena jej opravy sa z polmiliónovej hodnoty šplhá až do výšky trištvrte milióna eur. Navyše vraj ani rokovania s dotknutými stranami zatiaľ veľa úspechov neprinášajú. Trnavský samosprávny kraj, ktorému patrí Krajinský most a podperná konštrukcia lávky, sa na jej oprave vraj odmieta spolupodieľať.

Lávku pre peších nechalo mesto uzavrieť na konci novembra minulého roka. (Autor: am)

Lávku pre peších vedľa Krajinského mosta nechalo mesto uzavrieť na konci novembra minulého roka na základe odporúčania statika, že pohyb po nej je nebezpečný. Mestské zastupiteľstvo na jej opravu v rozpočte na rok 2020 vyčlenilo finančné prostriedky v objeme 350-tisíc eur. S tým, že vtedy vyčíslená suma 500-tisíc eur (rekonštrukcia lávky aj osvetlenia) nepadne celá na krk mestu, ale na oprave sa budú finančne podieľať majitelia inžinierskych sietí, ktoré vedú v telese lávky (voda, plyn), ale aj Trnavský samosprávny kraj, nakoľko je lávka položená na pilieroch mosta, ktorý patrí kraju.

Jednania sa však podľa našich informácií dobrým smerom pre mesto neuberajú. Kraj vraj už dal vedieť, že na opravu lávky finančne neprispeje. Veľmi sa do toho údajne nehrnú ani vlastníci inžinierskych sietí, a tak hrozí, že celú sumu zaplatí mesto zo svojho rozpočtu.

V každom prípade, ak sa k Mestu Piešťany s rekonštrukciou lávky finančne nik nepripojí, poslanci budú musieť navýšiť rozpočet na jej opravu o ďalších 400-tisíc eur. Bez odsúhlaseného finančného krytia má totiž radnica ruky zviazané a nemôže začať ani proces verejného obstarávania dodávateľa rekonštrukcie.

Lávka vedľa Krajinského mosta bola vybudovaná ešte za socializmu ako „vedľajší produkt“ pri rekonštrukcii hlavného potrubia do vodojemu na Červenej veži. Prioritne teda slúžila ako „držiak“ rozvodov vody.

Až neskôr sa pridružila úloha jej dnes najviditeľnejšej funkcie, teda spojnice brehov Váhu pre peších a cyklistov. V dobách pred Nežnou revolúciou bolo v podstate jedno, ktorý subjekt má lávku ako inventár. Všetko vlastnil a spravoval štát.

Po páde socializmu a zmenách kompetenčných práv a vlastníctiev lávka pripadla mestskej samospráve. Avšak za celú dobu jej existencie nik do jej údržby neinvestoval, a tak je dnes v stave, že podľa stanoviska statika je nebezpečná. Kým ju mesto kompletne nezrekonštruuje, zostane uzavretá. Kedy to však bude, v súčasnosti zrejme nedokáže odhadnúť nik, nakoľko na jej opravu nie je v mestskom rozpočte ani vyčlenený potrebný objem peňazí.

319 Shares

Najnovšie správy

piatok, 4. decembra 2020
Meniny má Barbora, zajtra Oto