Zlá správa: Slovenská pošta opäť zdražuje svoje služby!

  • Piešťany / Spravodajstvo
  • 5. júla 2019, 08:00

Slovenská pošta od 1. júla upravila ceny univerzálnej služby a poštového platobného styku. Doterajšie vnútroštátne tarify podľa štátnej poštovej spoločnosti neodzrkadľovali úroveň reálnych nákladov na ich poskytovanie.

Zvýšila sa aj cena doporučených listov, a to o 30 centov, respektíve 25 percent. ilustr. foto: Supa

Cena obyčajnej listovej zásielky do 50 gramov zdražela z 50 na 65 centov, teda o 30 percent. Za úradnú zásielku zaplatíme 1,95 eura, čo je o 26 % viac ako doteraz. Zvýšila sa aj cena doporučených listov, a to o 30 centov, resp. 25 %.

Ako Slovenská pošta informovala, takáto úprava taríf prinesie spoločnosti finančné prostriedky, ktoré nevyhnutne potrebuje na rastúce mzdové náklady prevádzkových zamestnancov, ako aj modernizáciu služieb pre ľudí a zefektívnenie procesov.

„Aj po tejto úprave sú ceny Slovenskej pošty na bežnej úrovni cien pôšt v susediacich krajinách, ktoré rovnako reagujú na zvyšovanie nákladov súvisiacich so zabezpečením poštových služieb,“ uviedla v tlačovej správe hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.

V dôsledku digitalizovania a elektronizácie Slovenská pošta zaznamenáva dlhodobý pokles záujmu o využívanie poštových služieb. Výšku celkových nákladov na zabezpečenie služieb ovplyvňuje najmä neustály rast personálnych a prevádzkových nákladov. Zmena cien univerzálnej služby má podľa spoločnosti najvýznamnejší vplyv na možnosti rozvoja moderných a efektívnych poštových služieb pre ľudí.

Výnosy z univerzálnej služby tvoria vyše 50 percent z celkových výnosov Slovenskej pošty. Už v rámci stratégie Pošta 2020, ktorú vedenie spoločnosti predstavilo vlani v septembri, bola identifikovaná potreba úpravy cien vybraných produktov a služieb, ktorých súčasná výška nezodpovedala reálnym nákladom na ich poskytovanie.

Slovenská pošta neupravila všetky tarify univerzálnej služby, úprava cien sa nedotkne napríklad medzinárodnej pošty a balíkových služieb. Balíkové služby pošty využíva viac ako 70 percent zákazníkov takmer všetkých internetových obchodov na Slovensku. Pre zabezpečenie dostatočnej flexibility pri doručovaní a spracovaní balíkových zásielok pošta plánuje rozšíriť kapacitu logistického centra vo Zvolene o vyše tristo percent.

„Už zanedlho budú môcť zákazníci využívať napríklad novú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty či ešte širšiu sieť nonstop dostupných BalíkoBoxov na podaj a vyzdvihnutie zásielky. V pláne je tiež rozšírenie automatizovaných vyvolávacích systémov, ktoré pomáhajú sprehľadniť a zrýchliť vybavenie zákazníkov na pobočkách,“ priblížila Rovenská.

pror/SITA

0 Shares

Najnovšie správy

Rozbitý chodník, hrbole a špina. Chodník na Ulici Andreja Hlinku v Piešťanoch vedúci z autobusovej a železničnej stanice do centra…
  • 23.08.2019, 07:51
  • Reportáž / Piešťany
Dnes je piatok 23. augusta. Tento deň je Európskym dňom obetí stalinizmu a nacizmu a Medzinárodným dňom spomienky na obchod…
  • 23.08.2019, 00:00
  • Dobré ráno, Piešťany!
sobota, 24. august 2019
Meniny má Filip, zajtra Bartolomej