Betónová križovatka na Teplickej dostáva finálnu podobu

  • Spravodajstvo
  • 10. mája 2011, 15:47
  • Autor:Igor Paulech

PIEŠŤANY – Nadúrovňovú križovatku Teplická– Radlinského dodávateľská firma už dokončuje, potom by mal razený betón tvrdnúť a zrieť niekoľko týždňov. Tento piešťanský a možno aj slovenský unikát našich ciest navrhol projektant Igor Ševčík z trenčianskej firmy, ktorá sa zaoberá projektovaním dopravných stavieb.

„Dve obojsmerné komunikácie tu tvoria základnú kostru dopravného systému mesta. V uzle sa stretávajú všetky druhy dopravy v Piešťanoch, teda automobilová, cyklistická a pešia. Parametre pôvodnej existujúcej križovatky nezodpovedali v plnej miere normovým požiadavkám, a preto sme sa pri návrhu sústredili na elimináciu kolíznych situácií v tomto mieste,“ hovorí Igor Ševčík.

Projektanti po analýze pohybu zistili rizikové faktory, a to najmä nevhodný uhol kríženia, zlé rozhľadové pomery či križovanie jazdnej dráhy chodcami a cyklistami. „Chceli sme tieto nedostatky odstrániť a bolo potrebné sem aplikovať prvky upokojenia dopravy. Vzhľadom na to, že návrh obmedzovala jestvujúca zástavba po oboch strán ulice, museli sme rešpektovať tvar križovatky a podľa toho navrhnúť riešenie,“ dopĺňa autor projektu rekonštrukcie Teplickej ulice.

Pracovníci projektantskej firmy navrhli kombináciu viacerých prvkov upokojenia dopravy, ako vysunuté nárožie, zvýšená plocha a zmena povrchu vozovky či vodorovných dopravných značiek. Inšpirovali sa prácou viacerých odborníkov zo Slovenska i zahraničia. Okrem toho pracovali s odbornou literatúrou a hlavným zdrojom informácií bol technický predpis Slovenskej správy ciest.
„V tejto situácii sa nám zdala najvhodnejšia betónová vozovka, je odolná voči každému zaťaženiu, ktoré vychádza z funkcie cesty. Na zabezpečenie odlišnosti povrchu sme zvolili ‘ražbu‘. Pri správnej údržbe je vozovka schopná plniť svoju funkciu dlhé obdobie. Použitie zámkovej dlažby či dlažobných kociek sme považovali za alternatívu k tomuto návrhu. V dobe prípravy návrhu však prevládali na Slovensku negatívne skúsenosti, a to z realizácií najmä na plochách okružných križovatiek. Preto sme v tomto prípade zvolili monolitickú betónovú konštrukciu,“ dodáva I. Ševčík.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je pondelok 29. apríla. Tento deň je Európskym dňom solidarity a spolupráce medzi generáciami a Medzinárodným dňom tanca. Meniny…
  • 29.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je utorok 30. apríla. Tento deň je Svetovým veterinárnym dňom. Meniny má Anastázia.
  • 30.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je nedeľa 28. apríla. Tento deň je Svetovým dňom bezpečnosti a zdravia pri práci. Meniny má Jarmila.
  • 28.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Pri príležitosti Dňa Zeme sa v okolitých obciach konalo veľké upratovanie. Inak to nebolo ani v Ostrove, ktorý sa už…
  • 28.04.2024, 00:01
  • Spravodajstvo / Región
utorok, 30. apríla 2024
Meniny má Anastázia, zajtra Amarila, Pamela