Kontroly elektronických registračných pokladníc na trhoviskách v Trnavskom kraji
Kontrolóri finančnej správy z Trnavského kraja si počas nasledujúcich dní posvietia znovu na obchodníkov. Kontroly zamerajú najmä na dodržiavanie zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice – teda na vydávanie bločkov.
Prevádzky na trhoviskách (bufety s občerstvením či stánky s rozličným tovarom) majú podľa zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnici č. 289/2008 Z.z. povinnosť pri predaji tovaru vystavovať bloky z registračnej pokladne. Blok je podnikateľ povinný vystaviť „bez zbytočného odkladu po prijatí hotovosti“. Colníci aj daniari počas nasledujúcich týždňov vykonajú stovky kontrolných nákupov po trhoviskách na celom území Trnavského kraja s cieľom preveriť, či tak obchodníci robia.
Z doterajších kontrol medzi najčastejšie porušenie pri kontrolách z oblasti ERP patria:
• nezaevidovanie tržby v pokladnici,
• nevyobrazenie vzorového pokladničného dokladu pre kupujúcich,
• nevydanie pokladničného dokladu,
• vydanie pokladničného dokladu, ktorý nespĺňal náležitosti zákona.
Kontroly sa tiež zamerajú aj na predávaný alkohol či tabak a tabakové výrobky. Predajcovia majú povinnosť mať povolenie na predaj alkoholu, doklady o nadobudnutí (kúpe) a na fľašiach musia byť riadne kolkové známky. Colníci a daniari budú kontrolovať aj tabak a tabakové výrobky. Tie podľa zákona tiež musia byť riadne okolkované a musí byť vydokladovaný spôsob ich nadobudnutia (doklad o kúpe).