Termín slávnostného otvorenia cyklotrasy Piešťany – Vrbové je už známy
I keď cyklotrasa z Vrbového cez Trebatice a Krakovany do Piešťan je už intenzívne využívaná, jej oficiálny termín otvorenia doposiaľ nebol známy. Ten pôvodný 1. mája bol z dôvodu omeškania dokončovacích prác zrušený a podľa našich informácií je už určený nový termín slávnostného odovzdania cyklochodníka verejnosti. Má sa udiať v nedeľu 15. júna v popoludňajších hodinách.
„Technologický postup pri inštalácii solárnych svetelných gombíkov do asfaltovej vrstvy cyklotrasy zahŕňa okrem iného frézovanie a lepenie stavebnou hmotou, pre ktorej vytvrdnutie je potrebný suchý podklad a minimálna teplota podkladu aj ovzdušia 10 °C po dobu 24 hodín, t. j. cez deň i v noci. Práve tieto podmienky neboli doteraz priaznivé pre inštaláciu,“ informovalo združenie Zelená cesta v závere apríla na sociálnej sieti.

Nám sa však podarilo už v úvode mája zdokumentovať, že solárne gombíky uprostred cyklocesty postupne pribúdajú. Na cyklotrase ich má byť dohromady 970 kusov.
Združenie obcí si od Železníc Slovenskej republiky prenajalo nevyužívanú železničnú trať Piešťany – Krakovany – Trebatice – Vrbové a po odstránení koľajníc, podvalov a časti štrkového lôžka na nej zrealizovalo 7,6 kilometra dlhú cyklotrasu s asfaltovým povrchom a šírkou tri metre. Náklady podľa zverejnených zmlúv dosiahnu približne päť miliónov eur.
Súčasťou prác bola okrem iného rekonštrukcia siedmich mostných objektov vrátane vybudovania nových pilierov mosta pri križovaní s cestou II/499 a kompletnej sanácie mosta nad diaľnicou, ďalej inštalácia bezpečnostného zábradlia cyklotrasy v dĺžke takmer 3,6 kilometra, rekonštrukcia priecestí II/504 Krakovany a II/499 Kocurice a osadenie nového osvetlenia a zvodidiel.
Dnes už neexistujúcu železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili v októbri 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava tu definitívne skončila v roku 1978. O záchranu trate sa niekoľko rokov snažili ľudia z občianskeho združenia Čango, ktorí presadzovali vybudovanie cyklotrasy popri nej, čo bolo pre komplikované vlastnícke vzťahy takmer nemožné. Napokon zvíťazila silná spoločenská objednávka na bezpečné cyklistické spojenie Piešťan a Vrbového na telese trate. Ľudia tento zámer v minulosti podporili napríklad cyklojazdami medzi týmito mestami, ale aj petíciou, ktorú podpísalo viac ako 3500 ľudí.