Piešťanské patrí medzi TOP dvadsať slovenských gymnázií
Gymnázium Pierra de Coubertina v Piešťanoch je podľa najnovšieho hodnotenia Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) z pohľadu vzdelávania druhé najkvalitnejšie gymnázium v Trnavskom kraji a v rámci celoslovenského rebríčka mu patrí 18. pozícia.
V kraji ho predstihlo len Gymnázium Jána Hollého v Trnave. Druhé gymnázium v Piešťanskom okrese, Gymnázium Jána Baltazára Magina vo Vrbovom, je v rámci kraja na 14. pozícii a v rámci Slovenska mu prináleží 121. priečka z celkového počtu 169 škôl s určením poradového miesta. Najlepším gymnáziom na Slovensku je Gymnázium, Grösslingová, Bratislava – Staré Mesto.

Gymnázium Pierra de Coubertina
Gymnázium Pierra de Coubertina si oproti predchádzajúcemu školskému roku v hodnotení mierne pohoršilo. So skóre 8,1 je o jednu desatinu bodu horšie ako rok predtým, čo zapríčinilo i pokles v celkovom poradí slovenských gymnázií z 15. na súčasnú 18. pozíciu.
I napriek tomu sú však výsledky maturít na tejto škole v rámci slovenských gymnázií nadpriemerné v slovenčine, angličtine, ale aj v matematike. V prípade tohto typu škôl je jeden z najdôležitejších ukazovateľov percento úspešnosti prijímania na vysoké školy, a to je tiež veľmi vysoké – dosahuje 87,47 percenta. Školu navštevuje 585 žiakov a venuje sa im 49 pedagógov.

Gymnázium Jána Baltazára Magina
Druhé z dvoch gymnázií v okrese, Gymnázium J. B. Magina vo Vrbovom, si v hodnotenie tiež pohoršilo. Za školský rok 2023/24 získalo 5,9 bodu z desiatich, pričom v školskom roku 2022/23 to bolo 6,5 bodu.
Výsledky maturít na tejto škole v rámci gymnázií na Slovensku zo slovenčiny dosahujú slovenský priemer. Pod celoštátnym priemerom sú hodnotené maturity z matematiky aj angličtiny. Úspešnosť prijímania na vysoké škole je podľa INEKO pod slovenským priemerom a dosahuje 72,22 percenta. Školu navštevuje 230 žiakov, ktorým sa venuje 24 pedagógov.
Hodnotenie INEKO
Hodnotenie gymnázií INEKO vypočítava podľa výsledkov maturít. Zahrnuté sú i mimoriadne výsledky žiakov a úspešnosť absolventov pri uchádzaní sa o štúdium na vysokých školách. Mimoriadne výsledky žiakov sú reprezentované objemom finančných prostriedkov pridelených školám na základe dosiahnutých mimoriadnych výsledkov žiakov vo vybraných súťažiach, predmetových olympiádach, medzinárodných projektoch a programoch.
Podľa INEKO školy s najlepšími výsledkami navštevujú žiaci, ktorí dosahujú výborné výsledky v celonárodných testoch, sú úspešní v olympiádach a medzinárodných projektoch. Naopak školy s najhoršími výsledkami dosahujú nízku úspešnosť v celonárodných testoch, olympiád ani medzinárodných projektov sa nezúčastňujú a ich absolventi končia často na úradoch práce.