„Lepili“ výtlky, vodičov prekvapili kopy štrku na cestách
Vodiči z Piešťan dlhodobo poukazujú na stav ciest v meste, ktoré sú plné výtlkov a nerovností. Rozpočet samosprávy však nepustí a na komplexnejšie obnovy radnica peniaze nemá. Rieši to teda lokálnymi opravami, ako to bolo aj v uplynulých dňoch.
Tentoraz použili tryskovú metódu, ktorou „zalepili“ diery na uliciach Nikola Teslu, Adama Trajana, na Rekreačnej, na parkovisku dialýzy za poliklinikou, na Hlbokej ulici a v priestore parkoviska pred zberným dvorom na Žilinskej ceste.
Mesto informovalo, že opravy na piešťanských cestách sa uskutočnili od 17. do 21. júla tryskovou metódou TURBO. „Trysková metóda slúži na realizáciu opráv lokálnych poškodení povrchu cestnej komunikácie. Spočíva v nanesení vrstvy spojiva a kameniva na poškodený povrch pod tlakom s použitím špeciálneho zariadenia, kde sa poškodený povrch najskôr vyfúka vzduchom pod tlakom, nasleduje postrek povrchu asfaltovým spojivom, nanesenie vrstvy kameniva obaleného spojivom a posyp kamenivom. Po aplikácii môže opravená cesta danou technológiou spôsobovať vodičom diskomfort v podobe odletujúcich kamienkov z posypu,“ povedal pre Mesto Piešťany Peter Úlehla, majster strediska pre správu budov, ciest a komunikácií.
Mesto doplnilo, že opravy sa po nanesení kameniva ešte hutnia cestným valcom a následne sa po dostatočnom vytuhnutí pojiva, čo znamená najmenej po štyroch dňoch, opravená plocha upravuje zametacím autom, ktoré zbaví povrch nadbytočného kameniva. Vodičov tak v prvých dňoch prekvapilo veľké množstvo „štrku“, ktoré sa objavilo na vybraných cestách. Niektorí si dokonca robili žarty, či sa mesto pripravuje na poľadovicu. Nepríjemné prekvapenie to je najmä pre vodičov jednostopových vozidiel, ktorým takýto „neporiadok“ na ceste môže spôsobiť nepríjemnosti.
Opravy na ďalších uliciach budú podľa samosprávy pribúdať podľa potreby a počasia, keďže práce uvedenou technológiou sa nedajú vykonávať pri rýchlosti vetra nad 12 km/h, keď pri aplikácii asfaltového spojiva prichádza k veľkému rozptylu do ovzdušia a možnému poškodeniu automobilov parkujúcich v blízkosti opráv.
Celková cena opráv uvedenou technológiou je v hodnote 16 200 eur a použilo sa na ňu asi 90 ton kameniva.