Päť overených tipov, ako vyťažiť z online kampaní čo najviac

  • Inzercia
  • 29. júna 2023, 12:40

Za vaším úspechom v online svete stojí dobre nastavená digitálna marketingová stratégia. Ak máte presne stanovené biznis ciele, nástroje marketingu vás sprevádzajú na ceste k ich naplneniu. Na čo myslieť pri tvorbe a realizácii online kampaní?

(Autor: studio300shop.eu)

Marketingová stratégia je základným plánom a súborom rozmanitých nástrojov a aktivít, ktoré budete používať pre dosiahnutie vašich cieľov, najčastejšie pre zvýšenie obratu a zisku.

Na jednej strane sú to vaše produkty a služby, ktoré chcete predať; na strane druhej zákazníci, ktorí si ich kúpia. Digitálna stratégia ich prepája a vytvára efektívne prieniky, viditeľné v číslach alebo raste poznateľnosti značky.

1. Cieľová skupina rozhoduje

Tvorbu marketingovej stratégie ovplyvňuje mnoho faktorov, ako pozícia na trhu, sila konkurencie, biznisové ciele, marketingový rozpočet a predovšetkým cieľová skupina.

Presné poznanie a definovanie cieľovej skupiny, teda zákazníkov, pre ktorých je produkt určený, zohráva veľmi dôležitú rolu. Aj tvorba obsahu jednoduchého príspevku na sociálnu sieť sa opiera o potreby a predstavy cieľovej skupiny.

Na začiatok si odpovedzte na podstatné otázky: Aký problém pomôže produkt/služba vyriešiť zákazníkovi? Čo mu produkt/služba prinesie? Kde sa tento klient zdržiava a vyhľadáva informácie (na akej sociálnej sieti alebo vo vyhľadávačoch)? Pri hľadaní odpovedí choďte do hĺbky a detailov.

Inú cieľovú skupinu má predajca efektových dosiek, inú cieľovku ekonomický systém Pohoda a úplne inú poskytovateľ upratovacích služieb vo firmách.

Keď si ujasníte cieľové skupiny, hor sa na tvorbu marketingového online mixu.

2. Komunikujte konzistentne

Ak efektívne spojíte informácie o nákupnej ceste vašich zákazníkov s nástrojmi vašej marketingovej stratégie, uspejete a porastiete.

Nezabudnite na to, aby bola vaša komunikácia na rôznych kanáloch (od banerov, príspevkov na sociálnych sieťach až po blog na vašom webe) konzistentná. V jednom období sa venujte len jednej téme.

3. Stavte na kvalitný obsah

Dávajte dôraz na informácie, ktoré posielate cieľovej skupine i potenciálnym klientom.

Zákazníci majú mnoho ciest, ako prísť k užitočným a hodnotným poznatkom. Vyčnievajte z davu online sveta práve vďaka autentickým, prospešným, emócií a príbehov plných informácií.

4. Využívajte otvorenú a obojstrannú komunikáciu

Sú marketingové nástroje, ktorými komunikujete len jednostranne – billboard, rozhlasový spot, PR článok v novinách.

Zvyšujte mieru konverzií vašich klientov v online svete a prepájajte ich s offline svetom.

Využívajte aktívne spätné väzby, pýtajte sa vašich klientov, zapojte ich do tvorby produktov alebo služieb a pracujte s referenciami z akýchkoľvek médií.

5. Úspechy marketingu merajte

Pozrite sa na efektivitu vašej digitálnej stratégie pomocou čísel, meraní, štatistík (miera konverzií, organická návštevnosť, Google Analytics, zvyšovanie zisku).

Presné čísla vám poskytnú obraz, ako sa vám darí dosahovať vaše marketingové a predajné ciele. Ak skutočnosť nezodpovedá predstavám, urobte zmenu v používanej kombinácii marketingových nástrojov.

Digitálny svet postupuje dopredu a búrlivo sa mení. Neustále prináša trendy, novinky, zmeny v algoritmoch. Buďte stále v obraze a skúšajte nové príležitosti. To všetko pre to, aby ste marketingovou stratégiou držali krok s konkurenciou a príjemne prekvapovali vašich zákazníkov.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je nedeľa 19. mája. Tento deň je Svetovým dňom hepatitídy. Meniny má Gertrúda.
  • 19.05.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je pondelok 20. mája. Tento deň Medzinárodným dňom klinických experimentov, Medzinárodným dňom stepu a Svetovým dňom masmédií. Meniny má…
  • 20.05.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
pondelok, 20. mája 2024
Meniny má Bernard, zajtra Zina