Aké rôzne ciele môže mať marketingová stratégia firmy?

  • Inzercia
  • 26. mája 2023, 22:17

Čo by mala mať úspešná firma? Zrejme vám v prvom rade napadne, že musí ponúkať kvalitné produkty alebo služby. To je určite pravda, ale ani tie najlepšie produkty a služby by sa vo veľkom nepredávali ak by sa k nim nepridal účinný marketing.

Autor: metamorworks / Shutterstock.com

Priamy predaj, či budovanie povedomia o značke

Venovať sa marketingu je preto potrebné hneď od úvodu podnikania po založení spoločnosti. Bez marketingu je totiž prakticky nemožné sa výraznejšie presadiť. Ako však na to? Jedným z úvodných krokov je zadefinovať si ciele marketingovej kampane.

Moment, veď cieľom je mať čo najviac objednávok, to je snáď jasné, nie? Lenže cieľom marketingu nemusí byť len priamy predaj. Aj keď takzvaný predajný marketing, napríklad formou online PPC reklamy, je účinný a dokáže rýchlo navýšiť vaše zisky, marketingová stratégia môže byť zameraná aj inými spôsobmi.

Marketingom môžete aj budovať povedomie o svojej značke (firme), napríklad cez product placement alebo obsahový marketing. Je to síce dlhodobá záležitosť, ale má potenciál prinášať vám aj také predaje, ktoré nebudú závislé od vášho marketingového rozpočtu. Ľudia budú u vás nakupovať, pretože už vás budú poznať.

Budovanie komunity, prípadne zber kontaktov

Budovať je možné aj komunitu okolo vašej značky. Aj keď sa to môže javiť podobne ako budovanie povedomia o značke, budovanie komunity okolo značky je viac zamerané na vzťah so zákazníkmi. Môžete ich oboznamovať s príbehom vašej firmy, prostredníctvom sociálnych sietí sa ich pravidelne pýtať na názor, či ich občas potešiť nejakým reklamným predmetom, napríklad tričkami s vlastnou potlačou. Ak sa z bežného zákazníka stane doslova fanúšik vašej značky, vo väčšej miere vás bude odporúčať ďalším ľuďom.

Posledným z možných základných cieľov marketingu je zber kontaktov, konkrétne e-mailových adries zákazníkov (samozrejme, v rámci GDPR). Aj keď sa môže zdať, že ľudia sa z e-mailových schránok „presunuli“ na sociálne siete, na ktorých trávia násobne viac času, e-mail rozhodne nie je mŕtvy. Obsahu na sociálnych sieťach je kvantum, čo sa negatívne prejavuje na pozornosti, ktorú mu ľudia venujú. Naopak, keď si niekto otvorí reklamný e-mail, s najväčšou pravdepodobnosťou si ho aj dôkladne prezrie.

(Inz)

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je štvrtok 25. apríla. Tento deň je Svetovým dňom tučniakov, Svetovým dňom boja proti malárii a Svetovým dňom vodiacich…
  • 25.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
štvrtok, 25. apríla 2024
Meniny má Marek, zajtra Jaroslava