Ako naučiť svojich potomkov lyžovať

  • Inzercia
  • 9. marca 2023, 09:19

Lyžovanie otužuje organizmus, skvelo podporuje imunitný, kardiovaskulárny a dýchací systém, posilňuje svaly a kĺby udržuje vo forme. Každé športovanie podporuje aj dobré fungovanie metabolizmu a prispieva k ideálnej hmotnosti.

(Autor: dreamstime.com)

Je mnoho dôvodov, prečo podporovať deti v pohybe a prečo ich naučiť lyžovať. Okrem nesporných zdravotných benefitov lyžovanie cibrí aj vôľové vlastnosti, deti učí disciplíne, vytrvalosti a cieľavedomosti. Najväčší progres v lyžovaní zaznamenávajú deti medzi štvrtým a piatym rokom života, keď majú už dostatočne vyvinuté svalstvo, jemnú motoriku rúk a vôľové vlastnosti – pozornosť a sústredenosť.    

Lyžiarsky výstroj a oblečenie

Čo tvorí základ lyžiarskeho výstroja? Lyžiarsky výstroj pre deti tvoria detské lyže, lyžiarky, palice, prilba, okuliare a chrániče. Pre začínajúcich lyžiarov sú vhodné skôr ľahšie a mäkšie lyže, pretože tvrdšie lyže sú pre skúsenejších lyžiarov alebo pre športovcov s vyššou hmotnosťou. Pre začiatočníkov sa odporúča dĺžka lyží po bradu a pre pokročilých po nos. Okrem kvalitného lyžiarskeho výstroja dieťa potrebuje na svahu aj teplé športové oblečenie – spodnú bielizeň, funkčné tričká, mikiny, nepremokavú bundu, zateplené lyžiarske nohavice alebo kombinézu. Tiež čiapku, šál a vode odolné rukavice. Z hľadiska bezpečnosti malého lyžiara sú na odevoch veľmi dôležité aj reflexné prvky.  

Tréningy a regenerácia

Aby si dieťa vytvorilo k lyžovaniu pozitívny vzťah, na začiatku procesu výučby by nemalo stáť na lyžiach dlhšie než jednu alebo dve hodiny denne. Odporúčané sú skôr kratšie a dvojfázové tréningy. V úvode je dôležité, aby dieťa bezpečne zvládlo základy lyžovania – výstup, zjazd, oblúk, obrat a zastavenie. A ako zbaviť lyžiara svalovej únavy po lyžovaní? Po každej fyzickej aktivite je ideálny strečing, ktorý skvelo uvoľní stuhnuté svalstvo. Ak ste ho doteraz do športového programu vašich ratolestí nezaradili, určite to neodkladajte, pretože strečing úžasne prospieva nielen telu, ale aj psychike. Pokiaľ lyžiar potrebuje rýchlu regeneráciu zaťažených nôh, treba si na pár minút ľahnúť na chrbát a nohy kolmo podržať vo výške, opreté o stenu. Tento jednoduchý úkon pomáha rovnomerne prekrviť nielen nohy, ale aj iné časti tela. Ďalší príjemný spôsob uvoľnenia je pobyt v saune a tiež jemná masáž nôh, vďaka ktorej sa unavené či stuhnuté svalstvo rýchlejšie zotaví.  

Strava, tekutiny a spánok

Kvalitná strava, dostatok tekutín a spánok sú podstatnými nástrojmi na regeneráciu tela po lyžovaní. Nie náhodou sa hovorí, že spánok lieči. Spánok spúšťa v tele proces hĺbkovej regenerácie podobne, ako keď sa reštartuje počítač. Preto je potrebné, aby si na lyžovačke doprial dostatočne dlhý spánok a odpočinok každý lyžiar – malý aj veľký, začiatočník aj pokročilý.

(inzercia)

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je štvrtok 20. júna. Tento deň je Svetovým dňom utečencov. V Dubovanoch sa v roku 1937 narodil výtvarník a…
  • 20.06.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je piatok 21. júna. Tento deň je Dňom kvetov, Svetovým dňom hudby a Medzinárodným dňom skejtovania. Meniny má Alojz.
  • 21.06.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
piatok, 21. júna 2024
Meniny má Alojz, zajtra Paulína