Hlohovčania budú od decembra využívať daňový úrad v Piešťanoch

  • Spravodajstvo
  • 30. novembra 2022, 12:03

Finančná správa k 1. decembru presúva agendu 13 vybraných kontaktných miest daňových úradov na väčšie pobočky daňových úradov.

Zdroj: financnasprava.sk

Tieto zmeny sa týkajú Hurbanova, Kolárova, Hlohovca, Šamorína, Revúcej, Detvy, Sniny, Levoči, Stropkova, Moldavy nad Bodvou, Sobraniec, Veľkých Kapušian a Gelnice. V prípade Kežmarku a Sabinova pôjde o transformáciu na pobočku. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.

Z tohto kroku podľa hovorkyne finančnej správy budú benefitovať nielen klienti ale aj štát, nakoľko sa znížia náklady na prevádzku a prenájom budov. „Klienti sa nemusia straty kontaktu obávať. Komunikovať s finančnou správou môžu cez viaceré kanály, ktoré bude naďalej posilňovať,“ uviedla.

Klientske zóny na kontaktných miestach daňových úradov, ktorých sa od začiatku decembra tohto roka dotýka optimalizácia, budú 30. novembra počas úradných hodín poskytovať všetky služby za oblasť správy daní a registra štandardným spôsobom. Od 1. decembra tohto roka sa už nebudú poskytovať klientom žiadne služby na týchto kontaktných miestach, ale budú k dispozícii na najbližšej pobočke daňového úradu.

Finančná správa tiež uvádza, že presunutie agendy 13 vybraných kontaktných miest na pobočky daňových úradov v rámci kraja umožní finančnej správe zlepšovať svoje služby pre klientovElektronizácia a automatizácia procesov umožní zamestnancom pracovať v jednom centre tak, aby ich výstupy boli jednotné, včasné a odborne profesionálne. Odstráni sa tiež problém so zastupiteľnosťou, rovnomernejšie bude rozdelená agenda, kvalitnejšie bude aj zaškoľovanie nových príslušníkov vzhľadom na generačnú výmenu.  Daňové subjekty týmto krokom nestratia možnosť kontaktu s daňovým úradom, nakoľko majú viaceré alternatívy komunikácie, pričom pracovníci daňového úradu sú na tieto situácie pripravení. V záujme finančnej správy je, aby mali klienti potrebný servis a čo najväčší komfort. S cieľom zabezpečiť kvalitné a včasné služby v čase podávania daňových priznaní, resp. v čase najväčšieho náporu, je finančná správa, rovnako ako aj v minulosti, pripravená  preberať daňové priznania v danom meste po dohode s jeho vedením.

Finančná správa zároveň upozorňuje, že nejde o nový zámer optimalizácie, ale plán, ktorý bol stanovený už v roku 2012. Vznik finančnej správy v roku 2012 viedol k zmene organizačnej štruktúry daňových úradov a ich organizačných zložiek, pričom dovtedy existujúce malé daňové úrady boli transformované na pobočky a kontaktné miesta, ktoré mali klientom pomôcť do času, kým nebude naplno fungovať elektronická komunikácia. Finančná správa od roku 2013 pristúpila k zrušeniu už 18 kontaktných miest daňových úradov, ohlásený zámer tak len nadväzuje na realizované kroky v predchádzajúcom období.

55 Shares

Najnovšie správy

V predchádzajúcom týždni riešili piešťanskí hasiči otváranie bytov a dopravné nehody, pričom pri jednej z nich záchranári ošetrovali zrazeného mladého…
  • 26.01.2023, 23:01
  • Krimi / Spravodajstvo
Prvý tohtoročný sneh v horách Považského Inovca pocukroval aj náladu všetkých ľudí, ktorí sa vydali na v poradí už 37.…
  • 26.01.2023, 06:30
  • Kultúra a spoločnosť / Piešťany / Príroda / Región / Tip na výlet
Dnes je piatok 27. januára. Tento deň je Medzinárodným dňom pamiatky obetí holokaustu. Meniny má Bohuš.
  • 26.01.2023, 23:00
  • Dobré ráno, Piešťany!
piatok, 27. januára 2023
Meniny má Bohuš, zajtra Alfonz