Do leta vo forme? Vyskúšajte týchto 5 zaujímavých tipov

  • Inzercia
  • 13. apríla 2022, 16:30

Leto sa pomaly a isto blíži, no neviete sa zbaviť kíl navyše? Všetko, čo veľkoryso zakrývali zimné a jarné kabáty, teraz vychádza nemilosrdne na svetlo svetla. Nemajte veľké výčitky. Počas zimy sa väčšine z nás chtiac-nechtiac podarí pribrať zopár kíl. Ešte stále máte niekoľko týždňov, aby ste sa opäť cítili vo svojom tele fit a spokojnejšie. Ako sa dostať do formy? Inšpiráciu prinášajú nasledujúce tipy.

Znížte obsah sacharidov

Jedným z prvých krokov k budúcej letnej forme je dostať pod kontrolu kalorický príjem a množstvo sacharidov v jedálničku. Pijete sladené nápoje? Naložíte si na tanier bohatú porciu ryže, zemiakov či cestovín? Začnite tým, že obmedzíte sladené nápoje. Výbornou alternatívou sú nesladené ovocné čaje alebo čerstvé domáce šťavy.

Pri jedle využite optický trik s veľkosťou taniera. Menší plný tanier vyzerá vizuálne lepšie ako veľký poloprázdny tanier, ktorý vás láka doložiť si ešte druhý kopček ryže. Mozog a vaše zmysly síce trochu oklamete, no budete sa cítiť dobre!

Doprajte si viac zeleniny

Zelenina je synonymom zdravej stravy a pre tú jarnú to platí obzvlášť. Veď už v nenápadných lístkoch medvedieho cesnaku sa ukrýva extra dávka vitamínov a minerálov, ktoré postavia na nohy aj medveďa. Na jar sú výborné skoré zelené šalátyreďkovkašpargľarukola, mladá cibuľka či hrach. S teplejšími dňami sa výber chutných nízkokalorických druhov zeleniny ešte viac rozširuje. Ak nemáte možnosť vypestovať si čerstvú zeleninu doma, zájdite na miestne trhovisko.

Stavte na zdravé večere

Cesta za krajšou letnou postavou si vyžaduje isté odriekanie a obmedzenie nesprávnych návykov, ktoré boli typické pre posledné mesiace. Pri snahe schudnúť zopár kilogramov však nemusíte hladovať, ani vynechávať jedno z kľúčových jedál dňa. Ešte stále totiž pretrváva mylný názor, že vynechanie večere urýchľuje chudnutie. Výsledok môže byť úplne opačný, ako očakávate. Poukázal na to i výskum vedcov z japonskej univerzity v Osake, ktorí odhalili, že účastníci, ktorí pravidelne vynechávali večeru, boli náchylnejší pribrať na váhe, než schudnúť.

Ak máte cez deň málo času na kvalitnú stravu, práve večer si môžete naložiť na tanier kvalitné bielkoviny a vlákninu. Ako na to? Pozrite si recepty, ako chutne a lákavo môže vyzerať zdravá večera!

Pite čistú vodu

Čistá voda je považovaná za najlacnejší prostriedok na chudnutie, no napriek tomu majú mnohí z nás nedostatočný pitný režim. Vodu potrebujeme pre dostatočnú hydratáciu organizmu. Jej nedostatok sa môže odzrkadliť na pomalšom metabolizme a častejšom pocite hladu.

Nie nadarmo sa hovorí, že hlad je prezlečený smäd. Vždy, keď budete pociťovať už krátko po hlavnom jedle hlad, siahnite po čistej vode. Taktiež aj pred jedlom vypite jeden alebo dva poháre vody. Zvýši sa tak rýchlosť metabolizmu, a zároveň sa budete skôr cítiť sýto – a to aj bez toho, aby ste dojedli celý tanier, ako tomu bolo ešte donedávna zvykom. Pitie vody pred každým jedlom vám tak týždenne ušetrí ďalšie stovky prijatých kalórií.

Venujte sa pohybu v rozmanitých podobách

Nájsť si v harmonograme plnom povinnosti čas na pravidelné cvičenie býva náročné. Odborníci na zdravý život by vám však povedali, že je to iba výhovorka a ak chcete dostať naspäť do formy, jednoducho to pre seba musíte urobiť! Ako začať športovať? A čo keby to vôbec nemusí byť drina vo fitku! Niekedy už zvýšenie fyzickej aktivity počas bežného dňa prináša perfektné výsledky.

Zmeňte napríklad domáce práce na tréning, pri ktorom si aktívne zadrepujete. Zabudnite na výťah, odteraz choďte iba po schodoch. Na krátke trasy používajte bicykel namiesto auta. Trávte čas na slnku – pri prácach v záhrade alebo na prechádzke v prírode. Už “obyčajná” rýchlejšia chôdza totiž efektívne spaľuje kalórie a spevňuje telo.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je piatok 17. mája. Tento deň je Svetovým dňom hypertenzie a Svetovým dňom telekomunikácií. Meniny má Gizela, Aneta.
  • 17.05.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
sobota, 18. mája 2024
Meniny má Viola, zajtra Gertrúda