Združenie Zelená cesta zverejnilo vizualizácie cyklochodníka z Piešťan do Vrbového
Združenie obcí Zelená cesta vzniklo spojením samospráv Piešťan, Trebatíc, Krakovian a Vrbového. Základnou myšlienkou pre vznik združenia bolo zabezpečenie spolupráce všetkých členov pri realizácii spoločného zámeru, a to v oblasti prevodu vlastníctva, prípadne nájmu stavby a priľahlých pozemkov nevyužívanej železničnej trate Piešťany-Vrbové od vlastníka Slovenská republika a následné vybudovanie a prevádzkovanie tejto trasy ako cyklotrasy.
Pozemky pod cyklotrasu z Piešťan do Vrbového sa združeniu podarilo získať ešte v minulom roku. Združenie nepoužívanú železničnú trať získalo do prenájmu na 10 rokov. A to za sumu ročného prenájmu 6338 eur.
Odhadované náklady na výstavbu cyklotrasy sú okolo dvoch miliónov a združenie chce financie získať z eurofondov či dotácií od štátu.
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/9ba786a3-8004-4baa-a41f-b469d3663ee7-1200x675.jpg)
Na časti pokrytia nákladov sa bude podieľať aj cena odpredaja starých koľajníc a podvalov. Ich predaj a zároveň výstavba cyklochodníka však bude podľa našich informácií súčasťou jednej zmluvy s víťazom súťaže na vybudovanie cyklochodníka.
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/de593915-36f8-49b6-b25f-03d4731949e2-1200x675.jpg)
Po odstránení starých podvalov a koľajníc ich nahradí asfalt. Cyklochodník začne v Piešťanoch pri mestskom skleníkovom hospodárstve a skončí vo Vrbovom na železničnej stanici.
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/d992d914-686e-4923-af01-7c6474a41d07-1200x675.jpg)
To však nie je jediná ambícia výstavby cyklotrasy v regióne. Vrbové už dávnejšie deklarovalo, že na svoje náklady chce cyklochodník dostavať až k Čerencu, priehrade nad mestečkom pod šikmou vežou. Obce Banka a Moravany nad Váhom tiež deklarovali, že by chceli stavať cyklochodník od rybníka Striebornica cez ich obce až do Piešťany.
Ďalšia cyklotrasa pod názvom Holeška by sa na cyklochodník mala napojiť v Trebaticiach a viesť až do Veľkých Kostolian.
Práve 11,3 km dlhá cyklotrasa Holeška smerujúca z Trebatíc do Veľkých Kostolian je už v tak pokročilej projektovej rozpracovanosti, že by mala vzniknúť súčasne s cyklotrasou Piešťany – Vrbové. Tento projekt má tiež ambiciózny rozpočet a je tvorený sumou 2,2 milióna eur.
Ak teda všetko pôjde ako má, piešťanský región získa sieť cyklociest, ktoré spoja väčšinu obcí v okrese a prepoja aj najatraktívnejšie miesta pre rodinnú cykloturistiku.
Spolu s kolokruhom okolo Sĺňavy by sa tak mohli v budúcnosti stať jedným z najväčších lákadiel pre turizmus v regióne.
Do tejto atraktivity regiónu pre cyklovýletníkov však treba započítať i „medzikrajské“ cyklotrasy, ktoré už reálne jestvujú a po dostavbe časti z Bodony do Hornej Stredy bude možné sa dostať po regulárnej cyklotrase z Piešťan až do Trenčína.
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/684e0613-787b-4815-8a56-554d8b783a21-1200x675.jpg)
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/5db85403-6bd9-4310-94db-bdf5c5b823f6-1200x675.jpg)
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/17d06816-0c6a-4716-96c9-e94bace008f4-1200x675.jpg)
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/d6681224-e85d-4dfe-90dc-dc441a0adc4d-1200x675.jpg)
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/80451421-4c1f-4860-845a-01382f0e5f0a-1-1200x675.jpg)
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/8af11e3d-15c1-4060-88a3-c4fbf0120233-1200x675.jpg)
![](https://www.piestanskydennik.sk/wp-content/uploads/2021/10/dabf6ab2-9c07-4f3b-9136-af5ff8d4b7e6-1200x675.jpg)