Buďte aktívni. Posilnite si imunitu, schudnite a dostaňte sa do formy

  • Inzercia
  • 27. marca 2021, 10:00

Zákaz vychádzania počas pandémie koronavírusu má našťastie výnimku v prípade pobytu v prírode. Či už môžeme, alebo nemôžeme prekročiť hranice okresu, športové aktivity na čerstvom vzduchu v období šírenia vírusov významne prispievajú k budovaniu silnej imunity a kondície.

Zdroj obrázka: Josep Suria / Shutterstock.com

Mnoho ľudí počas uplynulých 12 mesiacov, ktoré sme museli stráviť doma vo svojich príbytkoch viac, ako by sme chceli, možno pribralo na váhe, niektorí možno stratili dovtedy nadobudnutú kondíciu alebo silu. Iní si možno práve počas pandémie uvedomili, že by mali so svojím životným štýlom začať niečo robiť a viac sa starať o svoju fyzickú schránku a zdravie.

Posilnite imunitu

Ak chcete schudnúť a zmeniť svoj životný štýl, šport je tou najlepšou voľbou. Žiadne drastické diéty, hladovanie, odriekanie si toho, čo máte radi, vám nepomôže zlepšiť vašu fyzičku. Spôsobí vám to iba nepríjemné nepohodlie.

Šport vás taktiež dostane mimo vašej komfortnej zóny, ale objavíte tam endorfíny a pocit šťastia. Budete vedieť, že každým jedným metrom pálite ďalšie kalórie a zlepšujete svoju kondíciu. Zároveň prirodzeným spôsobom posilňujete aj svoj imunitný systém.

Na čo by ste však pri pravidelnom športe, ale aj v tejto pandemickej dobe určite nemali zabudnúť, sú vitamíny. Samozrejme, snažte sa ich prijímať čo najviac v prirodzenej forme, teda v strave, ovocí a zelenine. Pri zvýšenej fyzickej námahe, ale aj v chrípkovom období sa však odporúča siahnuť aj po doplnkoch výživy, ktoré vám dodajú chýbajúce vitamíny a minerály.

Tie vám pri športe pomôžu regenerovať a zlepšovať výkon, no a zároveň posilnia vašu imunitu, aby ste boli lepšie chránení pred akýmikoľvek chorobami. Je dôležité vedieť aj to, že po ťažkých tréningoch je váš imunitný systém dočasne oslabený, pretože telo sa sústredí na regeneračné procesy. A to je ďalší dôvod, prečo potrebujete pravidelne dopĺňať vitamíny.

Chudnite efektívne

Dramatické diéty v kombinácii so športom môžu priniesť iba komplikácie. Veľa ľudí a najmä žien robí po tréningoch veľkú chybu v tom, že sa rozhodnú nejesť, pretože sa domnievajú, že tak z tréningu vyťažia čo najviac – schudnú čo najviac.

Je to však veľký omyl. Ľudský organizmus sa totiž nikdy nepotrebuje najesť tak akútne ako práve po športovom výkone. Ak telu nedoplníte živiny, keď je unavené a vyčerpané, bude si ich brať zo železnej rezervy a tak ochudobňovať o tieto dôležité živiny svaly alebo orgány.

Navyše, ak to urobíte raz či dvakrát, váš organizmus si to zapamätá a spôsobí to presne opačný efekt, ako očakávate. Pri každom ďalšom jedle sa totiž vaše telo bude pripravovať na to, že mu znova spôsobíte to isté, a tak bude enormným spôsobom ukladať všetko, čo zjete do tukových zásob, aby sa pripravilo na nebezpečné potréningové hladovanie. Vy budete mať menej energie a nebudete chudnúť. Naopak môže vzniknúť aj paradoxný efekt priberania.

Po tréningu sa teda nikdy nebojte do sýtosti najesť. Ak chcete vyťažiť z vášho tréningu viac a spáliť viac tuku, siahnite radšej po spaľovačoch tuku, ako je L-karnitín. Ich výber je veľmi široký, užívajú sa pred alebo po tréningu a výrazne prispievajú k tomu, aby vaše telo počas športovej aktivity alebo po nej využívalo viac energie uloženej v tukových zásobách. Dosiahnete tak lepší výkon aj výsledky.

Odporúčané fyzické aktivity v prírode:

·         Turistika

Najjednoduchší a najpríjemnejší spôsob fyzickej aktivity v prírode je turistika. Nemusíte sa pritom nikam ponáhľať ani zbytočne namáhať. Urobíte si pauzu, kedy potrebujete, zvolíte si tempo, aké vám vyhovuje, pozriete si zaujímavé miesta, urobíte fotografie a vrátite sa domov nabití pozitívnou energiou. Turistika je aktivita pre všetky vekové kategórie.

·         Behanie

O niečo náročnejší je beh. Ten si už vyžaduje určitý stupeň kondície. Ide o náročnú fyzickú aktivitu, čiže plnohodnotný šport. Samozrejme, závisí to od zvoleného tempa, typu tréningu, terénu a očakávaných cieľov, na ktoré sa pripravujete. Pri správne zvolenej obuvi a technike behu má však tento šport na čerstvom vzduchu nesmierny prínos pre zlepšenie imunitného systému, celkového kardiovaskulárneho zdravia a psychickej pohody.

·         Bicyklovanie

Na bicykli zájdete ďalej, ako zabehnete na vlastných nohách. Môžete si zvoliť cykloturistiku, kedy je vaším cieľom pohodlný výlet s objavovaním zaujímavých miest, alebo sa zamerať na výkonnostné tréningy, šliapať do kopca, na rýchlosť, na objem kilometrov a podobne. Tak zvolajte rodinu alebo priateľov, vytiahnite športové batohy, bicykle a hurá na cestu.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je piatok 21. júna. Tento deň je Dňom kvetov, Svetovým dňom hudby a Medzinárodným dňom skejtovania. Meniny má Alojz.
  • 21.06.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je štvrtok 20. júna. Tento deň je Svetovým dňom utečencov. V Dubovanoch sa v roku 1937 narodil výtvarník a…
  • 20.06.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
piatok, 21. júna 2024
Meniny má Alojz, zajtra Paulína