Napojenie Priemyselného parku v Bašovce cez piešťanské cesty nateraz dostalo stopku

Napojenie Priemyselného parku Bašovce cez mestské cesty v Piešťanoch sa nateraz nekoná. Rozhodla o tom mestská rada, ktorá zasadala minulý týždeň a zmenu územného plánu mesta za týmto účelom jednohlasne odmietla. Vedenie radnice v zmysle rokovacieho poriadku mestského zastupiteľstva nemá inú možnosť, ako žiadosť o zmenu územného plánu od súkromného investora ani len nezaradiť do jeho rokovania.

Vrbovská cesta: V niektorých úsekoch, kadiaľ mala ísť nákladná doprava z Bašoviec, sa dve nákladné autá obídu len obtiažne. (Autor: vd)

Žiadosť o zmenu Územného plánu mesta Piešťany tak, aby mohli byť pozemky pod Priemyselným parkom v Bašovciach napojené na cesty vyššej triedy cez Piešťany, bola v zastupiteľstve už pred rokom. Vtedy ju piešťanskí poslanci odmietli. Po roku sa tento materiál opäť ocitol v legislatívnom procese, no prepracoval sa len po mestskú radu. Ako nás informoval jej člen Remo Cicutto, predložený materiál neobsahoval žiadne zásadné zmeny oproti tomu spred roka, preto nevidí dôvod opäť o tom istom rokovať.

S jeho názorom sa stotožnila i celá mestská rada, a keďže materiál jednohlasne odmietla, v podstate mu vystavila stopku. Svedčí o tom aj zverejnený program mestského zastupiteľstva naplánovaného na stredu 10. marca, kde sa v jeho bodoch rokovaní tento materiál nenachádza. Preto, ak budú chcieť investori vo svojom zámere výstavby priemyselného parku naďalej pokračovať, prístupovú cestu si budú musieť zrejme nájsť mimo územia Piešťan.

Na základe súkromným investorom požadovaných zmien územného plánu kúpeľného mesta by nákladná doprava z Priemyselného parku Bašovce smerovala na diaľnicu cez Kláštorskú, prípadne Jánošíkovu ulicu na Žilinskú cestu a ďalej na výjazd na diaľnicu pri Hornej Strede. Druhá možnosť by bola jazda kamiónov z priemyselného parku Obchodnou či Priemyselnou ulicou na Vrbovskú cestu a odtiaľ na piešťanský výjazd na diaľnicu.

Ako nám však prednedávnom poskytol informácie piešťanský dopravný projektant Stanislav Chmelo, zmena územného plánu by mohla priniesť niečo pozitívne a rozvoj v tejto časti mesta iba v prípade, ak by neviedla po jestvujúcej trase, s ktorou investor nateraz počíta. Pretože tá je v smerových oblúkoch cez Priemyselnú či Obchodnú ulicu absolútne nevhodná a má nedostatočnú šírku v úseku od výjazdu pod železnicou po firmu EKOM. V tomto úseku sa trasa protismernými oblúkmi nedá prejsť dvom veľkým nákladným autám.

Stanislavovi Chmelovi sa však nepozdáva ani alternatíva prejazdu kamiónov cez Kláštorskú či Jánošíkovu ulicu: „Treba si uvedomiť, že domy na týchto uliciach sú staršieho dáta a cesta je de facto zlepšovaná len úpravami povrchu. Konštrukcia vozovky prenáša vibrácie z náprav a tie sa prejavia na starých domoch veľmi skoro. V neposlednom rade pripojenie Kláštorskej na I/61 (Žilinská) alebo Jánošíkovej nemá vôbec zabezpečené rozhľadové pomery.“

Volení zástupcovia mesta si nateraz slová odborníka zobrali k srdcu a možnú zvýšenú frekvenciu kamiónov v uliciach Piešťan nepodporili.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je štvrtok 25. apríla. Tento deň je Svetovým dňom tučniakov, Svetovým dňom boja proti malárii a Svetovým dňom vodiacich…
  • 25.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
štvrtok, 25. apríla 2024
Meniny má Marek, zajtra Jaroslava