Oprava lávky narastie z pôvodných 608-tisíc na takmer 700-tisíc eur
Lávka pre peších popri Krajinskom moste v Piešťanoch nakoniec nebude mať pochôdznu časť asfaltovú, ale z kompozitného materiálu. Cena rekonštrukcie lávky však narastie z pôvodne vysúťaženej sumy takmer o stotisíc eur. Vyplýva to z návrhu zmien mestského rozpočtu, ktorý je pripravený na schválenie zastupiteľstvom. K náhrade asfaltu za kompozitný materiál dôjde aj napriek tomu, že kratšia časť lávky ponad Obtokové rameno Váhu už mala všetky pochôdzne panely vyplnené asfaltom.
Panely s asfaltovou výplňou uložili do telesa lávky ponad Obtokové rameno ešte v závere minulého roka. Z dôvodu zhoršenia klimatických podmienok však realizátorská firma Lumiza nestihla povrch natrieť uzatváracím náterom a asfalt podtiekol a podmrzol. V januári tak museli isť všetky už položené panely z lávky dole. Firma následne ponúkla radnici aj iné alternatívy zloženia pochôdznej časti lávky. Medzi navrhnutými materiálmi je i kompozit, ktorý, ako firma na sociálnej sieti uvádza, je zložený z 35 percent sklených vláken a 65 percent izoftalickej živice.
A podľa návrhu úprav mestského rozpočtu, ktorý musia odobriť ešte poslanci, radnica sa rozhodla práve pre tento kompozitný materiál. Podľa navrhovaných zmien rozpočtu chce radnica dofinancovať zmenu materiálu pochôdznych častí z rezervného fondu v objeme 29 813 eur. Cena opravy lávky sa však už dvakrát menila. S dvomi dodatkami k zmluve doteraz na hodnotu 656 497 eur. Ďalšie navýšenie by znamenalo, že pôvodne vysúťažená suma 608-tisíc eur bude už atakovať čiastku 700-tisíc eur na jej definitívne ukončenie opravy.
Aj termín celkového dokončenia lávky sa z januára posunul až na koniec marca. Ako to teda nakoniec bude s finálnou cenou rekonštrukcie, dá zrejme odpoveď až zastupiteľstvo. Mestská komisia pre legislatívu, právo, financie a podnikanie na svojom minulotýždňovom zasadnutí podľa slov jej predsedu Andreja Klapicu navýšenie rozpočtu lávky podporila.
Lávka pre peších je uzatvorená od novembra 2019. Mesto sa ju rozhodlo uzavrieť na základe posudku statika, ktorý vo svojej správe uviedol, že pohyb po nej je nebezpečný. Radnica začala následne hľadať realizátora rekonštrukcie. Stala sa ním firma Lumiza, ktorá práce na oprave lávky začala v lete minulého roka.
Ešte na jeseň po odhalení nosných konštrukcií kratšej časti lávky sa ukázalo, že sú v horšom stave, ako sa predpokladalo, a na základe dodatočných požiadaviek statika namiesto čiastkových výmien muselo dôjsť k výmene všetkých šestnástich priečnych výstuží. Počet nosníkov určených na výmenu narástol i na dlhšej časti lávky. Táto skutočnosť sa podpísala aj na predĺženom termíne rekonštrukcie, a tak ju spoločnosť Lumiza nestihla na kratšej časti dokončiť do príchodu zimného počasia, ako pôvodne sľubovala.
Postup rekonštrukcie podlieha aj schvaľovaniu Krajského pamiatkového úradu v Trnave. Nie z dôvodu, že by bola lávka pamätihodnosť, ale preto, že Krajinský most, ktorého konštrukčné prvky lávky využíva, je kultúrna pamiatka. Lávka pôvodne ani lávkou nebola, vznikla ako nosník potrubí a inžinierskych sietí. Jej pochôdzny účel vznikol až dodatočne.