Projektant nečakal, že voda nebude odtekať – mesto teda doplnilo žľaby
Minuloročná rekonštrukcia Ulice A. Hlinku v Piešťanoch priniesla nové pruhy a priechody pre cyklistov, ale aj separátnu, bezpečnú časť pre chodcov. Projekt predchádzajúceho vedenia mesta už pred časom otváral diskusiu ohľadom umiestnenia a nastavenia tlačidiel na semaforoch, parkovania vozidiel tesne pri križovatke, no občania boli nespokojní aj so stavom komunikácií po daždi.
Výstavbu nových cyklotrás iniciovalo ešte bývalé vedenie mesta na čele s primátorom Milošom Tamajkom, keď na dva cyklochodníky – od Dopravnej až takmer po Sasinkovu a od Dlhej po Bratislavskú cestu – mesto získalo dotáciu približne 600-tisíc eur.
Pri cyklochodníku pozdĺž Ulice A. Hlinku vyvstalo niekoľko otáznikov, jedným z nich bolo parkovanie vozidiel tesne za úrovňou križovatky, kde autá zasahovali do tamojšieho cyklopruhu. Bicyklisti nepochopili ani to, prečo, keď chcú prechádzať cez Žilinskú cestu, musia zatlačiť tlačidlo v pruhu pre chodcov a potom sa naspäť presúvať do svojho cyklopruhu. Priechod je pritom nastavený tak, že ak ho nestlačíte, zelenej farby pre voľný priechod sa nedočkáte.
Obyvatelia sa však pozastavujú aj nad tým, koľko vody sa na rozsiahlej časti cyklopruhu nachádza po daždi. Fotografie zatopeného pruhu pridávali na Facebook, ale aj na portál Odkaz pre starostu. Okrem komentárov plných nepochopenia spôsobu výstavby pribúdali aj ironické komentáre o tom, že ide o spôsob umytia bicyklov.
Prostredníctvom Odkazu pre starostu sa k problematike vyjadrila aj súčasná vedúca kancelárie primátora mesta Drahomíra Moretová: „O tomto probléme vieme, riešili sme ho so zhotoviteľmi projektu. Firma, ktorá realizovala túto stavbu, vysvetlila, že je zrealizovaná v súlade so schváleným projektom.“
Podľa jej slov projektant neriešil odtokové žľaby, pretože nepredpokladal, že pod vrchnou vrstvou bude betón a z toho dôvodu sa tam po daždi hromadí voda. Ďalej uviedla, že projektant zdôvodňoval tento nedostatok tým, že až počas realizácie stavby sa zistili viaceré nedostatky, ktoré sa nedali hneď riešiť, nakoľko celý projekt Piešťany realizovali v rámci eurofondov. V takom prípade, ako je známe, sa projekt nesmie meniť, inak by mesto prišlo o grant.
„Nedostatky sa postupne odhaľujú a tie musíme riešiť ako samostatné zákazky. Mesto už objednalo zhotovenie odtokových žľabov, ktoré budú realizované pri vhodnejšom počasí,“ dodala Moretová. Žľaby dokonca stihli aj zrealizovať, tak už sa azda nebude dažďová voda držať na povrchu.
Cyklotrasa vedie popri komunikácii na Ulici A. Hlinku v úseku od Dopravnej pri železničnej a autobusovej stanici s napojením na jestvujúci cyklistický chodník popri potoku Dubová. Celková dĺžka trasy je 1613 metrov. Nový cyklochodník bol riešený rozšírením jestvujúcich chodníkov pre peších tak, aby spĺňali základné normové požiadavky pre súbeh cyklistickej a pešej premávky a bez zásahu do zelene.