Na úrad práce sa zaevidujete aj elektronicky

Nikto nevie, ako dlho to ešte bude trvať a koľko dní prejde, kým sa opäť všetci budú môcť vrátiť do práce. Niektorí zamestnávatelia pre neschopnosť platiť zamestnancom stopercentnú náhradu mzdy sa so svojimi podriadenými radšej dohadujú na výpovediach. Ako však postupovať, keď sú zatvorené kopírovacie služby, ale aj samotný úrad práce?

Budova úradu práce je pre verejnosť uzatvorená. (Autor: am)

Ako nás informovalo ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, štatistiky nezamestnanosti sa zverejňujú za predchádzajúci mesiac vždy do 20. dňa nasledujúceho mesiaca. Informácie o tom, či a o koľko vzrástol počet uchádzačov o prácu pre núdzový stav v krajine, uvidíme až v apríli. Ústredie práce však dodalo, že podľa informácií z jednotlivých úradov práce zaznamenali zvýšený záujem o evidenciu hlavne od klientov, ktorí sa vrátili zo zahraničia.

Do evidencie sa teda dá prihlásiť aj v čase, keď úrady práce zavreli dvere pre verejnosť. Žiadosť však treba doručiť poštou alebo e-mailom. Stiahnuť sa dá na stránke úradu práce, pričom medzi kontaktmi treba nájsť pracovníka, ktorému podľa priezviska treba žiadosť adresovať.

Ak nemáte doma k dispozícii skener, k oskenovaniu potvrdenia o skončení pracovného pomeru a dokladu o ukončení najvyššie dosiahnutého stupňa vzdelania vám pomôže aj mobil. Čo však v prípade, ak nemáte tlačiareň ani zaregistrovaný elektronický podpis? Ako žiadosť o zaradenie do evidencie podpísať?

Spýtali sme sa priamo na piešťanskom úrade práce. „V prípade, že žiadateľ nemá možnosť vytlačenia žiadosti, môže žiadosť poslať v elektronickej podobe. Vtedy akceptujeme aj žiadosť nepodpísanú,“ priblížila Marcela Lenická zo sekretariátu. Zaujímalo nás tiež, na čo by si pri vyplňovaní žiadostí uchádzači mali dať pozor. Predovšetkým ide o to, aby boli všetky časti a všetky body formuláru vyplnené. Najmä nezabudnúť vyplniť v časti „Moje požiadavky“ profesiu, ktorú by chceli vykonávať, časť „Čestne vyhlasujem, že“, ďalej miesto a dátum podania žiadosti, a ak je možnosť, tiež podpis žiadateľa.

Žiadosť môžete doručiť aj osobne. Pri vchode do budovy úradu sú poštové schránky, kde môžete vytlačené žiadosti aj s prílohami vhodiť. Okrem toho je na vrátnici v pracovných dňoch od 8.00 do 11.00 h služba, s ktorou možno komunikovať po stlačení zvončeka pri dverách cez telefón. 

16 Shares

Najnovšie správy

Dnes je pondelok 25. mája. Tento deň je Sviatkom sv. Urbana – patróna vinohradníkov, Medzinárodným dňom nezvestných detí a Dňom…
  • 25.05.2020, 00:00
  • Dobré ráno, Piešťany!
pondelok, 25. mája 2020
Meniny má Urban, zajtra Dušan