Na Krajinskom moste sa začnú práce, premávku obmedzia do jedného pruhu

Krajinský most si v stredu 28. augusta prevezmú stavbári. Realizátor stavby, spoločnosť Swietelsky-Slovakia, ktorá už v Piešťanoch rekonštruuje Kolonádový most i schodisko Domu umenia, je povinná v zmysle zmluvy do piatich dní po odovzdaní staveniska začať práce. Tentoraz ide o rekonštrukciou spodnej stavby Krajinského mosta za takmer dva milióny eur. Lávky sa rekonštrukcia netýka.


Krajinský most v Piešťanoch (Autor: pror)

Obmedzenie prevádzky by sa počas rekonštrukcie malo týkať v obmedzených časových intervaloch len jedného jazdného pruhu. Okrem spodnej časti mosta bude súčasťou týchto prác aj obnova úseku cesty II/499 v smere do obce Banka.

Stavebné práce na moste i na ceste smerom na Havran si podľa predsedu Trnavského samosprávneho kraja Jozefa Viskupiča nevyžiadajú úplné uzávierky: „Dočasné dopravné riešenie použijeme len vo výnimočnom prípade, ak by si práce na moste vyžiadali napríklad žeriav na prenesenie bremien. S inými obmedzeniami sa zatiaľ neráta.“

Hornú časť Krajinského mosta vrátane vozovky obnovili pred piatimi rokmi, vtedy bol most, ktorý je pre autá jediným spojením cez Váh v Piešťanoch, dva mesiace úplne uzatvorený. Po moste pritom prechádza viac ako päťtisíc vozidiel denne.

Rekonštrukčné práce sa ani tentoraz nebudú týkať lávky pre peších položenej na severnej strane mosta. Tá patrí mestu Piešťany a na jej rekonštrukciu už bolo vyčlenených v rozpočte na rok 2015 viac ako 150-tisíc eur. Prostriedky nechal schváliť ešte primátor Remo Cicutto.

Po nástupe Miloša Tamajku do funkcie primátora v spolupráci s poslaneckým klubom Spoločne pre Piešťany túto rozpočtovú kapitolu vynuloval a financie sa rozpustili v množstve iných kapitol, ktoré sa s odstupom času už nedajú identifikovať.

V mestskom rozpočte pre rok 2019 na rekonštrukciu lávky nie je vyčlenené ani euro, a tak sa dá predpokladať, že medzi vynoveným Krajinským a Kolonádovým mostom sa v budúcoročnej letnej sezóne bude vynímať hrdzavá lávka pre peších.

Krajinský most bol dokončený v roku 1931, odvtedy absolvoval viaceré opravy. Podľa technickej správy sa na jeho spodnej stavbe v súčasnosti prejavujú viaceré poruchy, napríklad rozpad betónu, poškodzovanie a korózia nosnej výstuže, trhliny a ďalšie. Na betóne spodnej stavby sa podľa tohto dokumentu prejavuje aj erozívny účinok vodného toku. Stavbári budú počas prác od správcu toku Váhu potrebovať zníženie hladiny aspoň o 75 centimetrov.

Iniciátorom výstavby oboch „kamenných“ mostov bol v prvej polovici minulého storočia vtedajší nájomca piešťanských kúpeľov Ľudovít Winter. Nové mosty cez Váh znamenali vyšší komfort pre návštevníkov kúpeľov.

Kovovú lávku cez Váh popri Krajinskom moste vybudovali asi pred tridsiatimi rokmi hlavne ako premostenie potrubia s pitnou vodou. Doteraz na nej nik nevykonal žiadne veľké rekonštrukčné práce. Pred časom si nechala radnica vypracovať statický posudok, podľa ktorého je lávka v havarijnom stave, a ak sa neopraví, hrozí jej úplné uzavretie.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je piatok 26. apríla. Tento deň je Svetovým dňom dierkovej fotografie a Svetovým dňom duševného vlastníctva. Meniny má Jaroslava.
  • 26.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Piatok 26. apríla 2024 sa zapíše ako deň s viacerými dopravnými nehodami v takmer identickom čase. Okrem klasických piatkových kolón sa medzi…
  • 26.04.2024, 17:10
  • Piešťanský týždeň / Spravodajstvo
Dnes je štvrtok 25. apríla. Tento deň je Svetovým dňom tučniakov, Svetovým dňom boja proti malárii a Svetovým dňom vodiacich…
  • 25.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
piatok, 26. apríla 2024
Meniny má Jaroslava, zajtra Jaroslav