Oba mosty cez Váh čakajú počas leta výrazné obmedzenia

  • Piešťany / Spravodajstvo
  • 11. júna 2019, 00:00

Najbližšie mesiace sa v Piešťanoch prechod pre peších, ale i autá na ľavú stranu Váhu výrazne skomplikuje. Kolonádový i Krajinský most totiž čakajú rozsiahle rekonštrukcie.

V roku 2014 bol Krajinský most dva mesiace zavretý, v tomto roku bude neprejazdný len jeden jazdný pruh. (Autor: jk)

Už 12. júna stavbári uzavrú v celej dĺžke polovicu Kolonádového mosta v časti, kde ho pokrýva asfaltová vozovka, a čoskoro pribudnú obmedzenia pre dopravu aj na Krajinskom moste. Tu bude vodičov čakať zúženie mosta na jeden jazdný pruh a regulácia dopravy semaformi.

Kým rekonštrukciu Kolonádového mosta, ktorý je vo vlastníctve mesta Piešťany a ktorý využívajú peší pri ceste na Kúpeľný ostrov, mesto ohlásilo len v tomto roku, o druhej etape rekonštrukcie Krajinského mosta, o ktorý sa stará Trnavský samosprávny kraj, sa hovorí už od roku 2014. Vtedy sa uskutočnila rekonštrukcia jeho povrchu, pričom došlo k celkovej uzávierke na celé letné prázdniny. Tentoraz sa bude opravovať hlavne spodná časť mosta.

Najvyťaženejší most v Piešťanoch a v podstate jediný, ktorým sa dá dostať rozumnou vzdialenosťou z kúpeľného mesta do obcí na ľavej strane Váhu, celková uzávierka nečaká. No obmedzenie dopravy na jeden jazdný pruh, ktorý má byť regulované semaformi, v čase dopravnej špičky zaručene prinesie kolaps automobilovej dopravy na Krajinskej ceste. A tak tí, ktorí automobilmi či autobusmi dennodenne dochádzajú za povinnosťami do kúpeľného mesta z ľavej strany Váhu, sa budú musieť na ceste obrniť veľkou trpezlivosťou.

Jediné piešťanské premostenie Váhu v celej jeho šírke, ktorého sa toto leto obmedzenia nebudú týkať, je lávka pre peších a cyklistov, ktorá lemuje most.

Náklady na rekonštrukciu spodnej strany Krajinského mosta sú odhadované na dva milióny eur. Z drvivej časti ich bude financovať Európska únia.

Náklady na opravu Kolonádového mosta dosiahli hodnotu 1,7 milióna, pričom i tu takmer jedným miliónom eur prispeje Európska únia.

Krajinský most prvú etapu rekonštrukcie absolvoval v roku 2014. Dostal nový asfaltový povrch a cesta sa rozšírila asi o pol metra. V tom období sa sťažila dostupnosť kúpeľného mesta z ľavej strany Váhu. Na celé dva mesiace sa z obce Banka dalo motorovými vozidlami dostať do Piešťan len obchádzkou cez diaľničný privádzač za obcou Lúka. Motoristom sa tak cesta zo susednej obce do okresného mesta predĺžila takmer o tri desiatky kilometrov. Letnú sezónu mali skomplikovanú i podnikatelia v oblasti turistiky, ktorým takáto obchádzka neúmerne predĺžila prístup z Piešťan k ich prevádzkam.

Kolonádový most bol naposledy nepriechodný na konci druhej svetovej vojny, keď ho pred ústupom vyhodili do vzduchu fašistické vojská.

Obidva mosty sú národnými kultúrnymi pamiatkami.

Jozef Vojčiniak

287 Shares

Najnovšie správy

Vodiči môžu jazdiť po dvoch zmodernizovaných úsekoch ciest s celkovou dĺžkou 8,5 kilometra. Kraj má v tomto roku na rekonštrukcie…
  • 21.10.2020, 16:06
  • Piešťanský týždeň / Kraj / Spravodajstvo
streda, 21. októbra 2020
Meniny má Uršuľa, zajtra Sergej