E-biking v Piešťanoch vďaka DOMOSS-u

  • Inzercia
  • 30. júna 2018, 16:00

Klasické bicyklovanie ešte nikdy nebolo zábavnejšie ani ľahšie ako teraz. E-biking ti ponúka viacero možností nielen pre mestských či víkendových cyklistov, ale aj milovníkov kvalitného off-roadového bicyklovania či downhillu.

domoss elektrobicykle
Elektropohon je riadený silou pedálovania podľa vopred nastavenej úrovne jazdca cez riadiaci displej, ktorú si možno prispôsobovať podľa potreby a terénu. © apt

V mestách, ale aj v horských terénoch stretávame čoraz viac ľudí jazdiacich na e-bikoch. Otvárajú nielen nové možnosti, ale aj posunú cyklistické zážitky na úplne inú úroveň. Prečo len vymenovať vlastnosti e-biku a neopýtať sa priamo horského zjazdára, ktorý za nás vyskúšal horský e-bike na jednom zo svojich kondičných tréningov na hrad Tematín.

Ako hodnotíte jazdu?

Jazdilo sa mi dobre, bicykel splnil moje očakávania.

Popíšte jazdu s e-bikom?

Jazda ma milo prekvapila. Bicykel má štyri režimy: ECO (úsporný asistenčný režim), TRAIL (terénny asistenčný režim), BOOST (posilnený asistenčný režim) a OFF/WALK (bez asistenčného režimu). Väčšinou som využíval TRAIL a BOOST. Pri týchto režimoch je jazda do kopca vyslovene zábavou. Bez akejkoľvek námahy človek zdolá aj tie najväčšie kopce v okolí. Stačí len otáčať pedálmi a bicykel ide v podstate sám. Kto si chce trochu zamakať, môže použiť režim ECO, prípadne vypnúť elektromotor.

Uľahčilo vám to cestu do kopca, prípadne zjazd z neho?

Áno, najviac mi uľahčil námahu pri prudkých výstupoch.

V čom vidíte najväčšiu výhodu e-biku?

Za krátky čas prejde človek bez námahy 50-150 kilometrov.

V rámci športovej prípravy si zapisujete štatistické údaje. Viete porovnať tieto údaje s klasickým bicyklom a e-bikom?

Na klasickom horskom bicykli spravím 50 kilometrov pri 1000-metrovom prevýšení asi za dve hodiny. Priemerná tepová frekvencia bola počas celého výjazdu na e-biku asi 100-110, na klasickom mám 140-150 úderov za minútu. Na e-biku bola jazda o niečo rýchlejšia. Čo e-bike strácal na rovinách, to získaval v kopcoch. Na rovine ide maximálne 25 km/h, teda motor pomáha len do tejto rýchlosti. Samozrejme, dá sa na ňom ísť aj rýchlejšie, ale pri váhe asi 20 kilogramov a širokých pneumatikách je to dosť problém. Tento model nie je vôbec určený na rovinky, ale do náročného terénu.

Myslíte si, že e-bike je vhodný pre športovcov v rámci prípravy?

Podľa mňa e-bike nie je prioritne pre športovcov. Skôr je to produkt ideálny pre rekreačného cyklistu, ktorý nemá veľa času na tréning, ale chce zažiť výhody vrcholového športovca.

Komu by ste odporúčali e-bike najviac a prečo?

Asi staršej generácii alebo ľuďom, ktorí nemajú kondíciu a chceli by sa dostať na miesta, kde by to bez e-biku nebolo možné. Samozrejme, tento model, ktorý som testoval, je bicykel čisto určený do terénu. Je vhodný skôr pre mladých, ktorí sa chcú vyblázniť na členitejších zjazdoch, na ktoré sa dostanú bez veľkej námahy.

Mestské bicykle sú vhodné nielen pre staršiu generáciu, ale aj pre mladých aktívne žijúcich ľudí, ktorí sa potrebujú rýchlo prepraviť vo veľkých mestách z jedného miesta na druhé, napr. do práce alebo do školy. Veľkou výhodou je, že človek sa oveľa menej zapotí ako pri klasickom bicyklovaní. Mladšiu generáciu skôr zaujme štýlová elektrická kolobežka, ktorá takisto disponuje asistenčným pohonom a rôznymi stupňami ich nastavenia.

Ponuku horských, ale aj mestských e-bikov značky Kelly´s a DEMA a elektrických kolobežiek Race Way si môžete pozrieť priamo v OC DOMOSS na Bratislavskej ceste alebo na stránkach e-shopu. Okrem toho je možné si rezervovať testovaciu jazdu cez elektronický formulár. Viac sa dozviete v predajni alebo na webstránke www.domoss.sk.

12 Shares

Najnovšie správy

Pri príležitosti sviatočnej Kvetnej nedele pripravili aj pre vás celý záznam evanjelických služieb Božích predstavitelia cirkevného zboru v bratislavskej Dúbravke.…
  • 05.04.2020, 10:02
  • Nezaradené / Kultúra a spoločnosť / Piešťany / Spravodajstvo
nedeľa, 5. apríla 2020
Meniny má Miroslava, zajtra Irena