P. Veverka: Riadim sa svojím svedomím, nie uzneseniami
Pre zachovanie objektivity sme sa rozhodli dať priestor poslancovi Petrovi Veverkovi, aby svoje kroky voči cyklotrase, ako aj vydávanie sa za oficiálneho predstaviteľa mesta na rokovaniach s ministerstvom vysvetlil.
► Nepovažujete takéto vaše konanie za nečestné a v rozpore so štatútom poslanca, ktorý by sa mal riadiť uzneseniami mestského zastupiteľstva?
Čestný poslanec bez ohľadu na uznesenia mestského zastupiteľstva by mal presadzovať rozhodnutia vedúce k zvyšovaniu blahobytu populácie a mal by sa riadiť svojím svedomím.
► Považujete ako poslanec za korektné voči svojim kolegom presadzovať protichodné riešenia cyklochodníka mimo mestského zastupiteľstva a vystupovať pri rokovaniach ako reprezentant mesta, keď je i vedenie radnice zaviazané riešením, k akému ho zaviazalo zastupiteľstvo?
Dôvody „protichodného riešenia“ som vysvetlil v predchádzajúcej odpovedi.
► Ste jediný poslanec z 21-členného zastupiteľstva, ktorý presadzuje cyklochodník mimo telesa nepoužívanej železnice. Považujete svoj poslanecký mandát vytvorený ani nie tisíckou hlasov v komunálnych voľbách za dostatočný na to, aby ste nerešpektovali vôľu kolektívneho orgánu (mestské zastupiteľstvo) a individuálne podnikali kroky proti zmareniu jeho legitímnych uznesení?
Úvodom odpovede na túto otázku môžem len zopakovať, a to sa týka každého zvoleného zástupcu našich obyvateľov. Čestný poslanec bez ohľadu na uznesenia by mal presadzovať rozhodnutia vedúce k zvyšovaniu blahobytu populácie a mal by sa riadiť svojím svedomím. Niekedy samotní voliči pre nedostatok kvalitných informácií nemajú šancu posúdiť všetky súvislosti, ktoré prinášajú riešenia v ich prospech.
Som poslanec, ktorý pochopil význam riešenia dopravnej problematiky v našom regióne, nielen v meste Piešťany.
Som poslanec, ktorý si vie predstaviť odbremenenie štátnej cesty druhej triedy na trase Piešťany – Trebatice – Krakovany – Vrbové aj zmodernizovaním železnice Piešťany – Vrbové.
Som poslanec, ktorý ako spoluzakladateľ občianskeho združenia ČANGO, dnes len jeho podporovateľ, obdivuje, čo všetko v priebehu desaťročného pôsobenia toto združenie pre piešťanský región pripravilo a pomohlo spoločnosti ŽSR zachovať. Som poslanec, ktorý si vie predstaviť spomínanú modernizovanú železnicu!
V prípade, ak sa nám podarilo štátne prostriedky natoľko „vyžmýkať“, že dnes chýbajú, je povinnosťou nás všetkých ponúknuť železnicu nie na LIKVIDÁCIU, ale na MODERNIZÁCIU takému správcovi, ktorý to bude vykonávať cielene a zodpovedne, a nie účtovať si za údržbu tejto trate 250-tisíc eur ročne.
Som poslanec, ktorý sa snaží hájiť záujmy všetkých občanov nášho regiónu, nielen občanov, ktorí boli podvedení.
Dočítate sa v Piešťanskom týždni číslo 20, ktoré je v predaji od 23. mája.