Jozef Vojčiniak: V Piešťanoch „skapal turistický pes“

  • Editoriál / Blogy
  • 10. októbra 2016, 21:01
  • Autor:Jozef Vojčiniak

Návštevnosť Slovenska vraj trhá rekordy. Dozvedel som sa to počas víkendu v televíznych správach. Letná sezóna má za sebou trojmiliónový rekord v počte návštevníkov, čo je vraj až o 20 percent viac než v minulom roku.

Človek by si povedal – aká skvelá správa. Bohužiaľ, však nie pre Piešťany. Slovenský štatistický úrad v návštevnosti kúpeľných hostí, naopak, zaznamenal pokles.

A tak napríklad mestá ako Liptovský Mikuláš, Poprad, Ružomberok či Vysoké Tatry majú vďaka turizmu naštartované k prosperite. Naopak Piešťany, niekdajšia mekka turizmu, sú v hlbokom úpadku a zdá sa, že tu v tomto odvetví doslova „skapal pes“.

A príčina? Jedna mi zišla na um pri zháňaní podkladov k úplne inej tematike v Piešťanskom informačnom centre (PIC). Pri pulte si párik po nemecky hovoriacich návštevníkov zisťoval informácie o okolí mesta. Do oka im padol Čachtický hrad. Chceli poradiť, ako by sa tam dostali. Ochotný pracovník PIC-ka sadol za počítač a začal „gúgliť“. Do 18 kilometrov vzdialených Čachtíc sa dá hromadnou dopravou z Piešťan dostať len cez dvadsať kilometrov vzdialené Nové Mesto nad Váhom, a to minimálne s jedným prestupom.

O ekonomickosti priameho spojenia pre turistov nechcem polemizovať. Ale čo tak mať možnosť ísť bicyklom? Po úzkych cestách preplnených autami to asi nie je dobrý nápad. Najmä v prípade, ak by nešlo o tento konkrétny pár, ale napríklad rodinku s deťmi. A táto predstava má aj reálny základ. Na konci leta sa dali obce Podolie, Častkovce a Čachtice dokopy a úzku cestu od dediny k dedine lemuje pohodlná cyklotrasa.

Aký význam to má pre Piešťany? Možno by bola vhodná cyklotrasa na Veľké Orvište a Ostrov. Odtiaľ už je to do Podolia len čo by si kameňom dohodil. Prípadne z Piešťan smerovať na Trebatice, Krakovany a zatočiť cyklotrasu do Podolia. Už by sme boli na Čachtice pripojení. Predstava cyklotrasy do Vrbového z Krakovian je v tomto už len omrvinka. Obávam sa však, že taký regionálny politik, ktorý by to presadil, sa na scéne v Piešťanoch ešte neobjavil.

Pri úrovni ponúk horších ako na sklonku 80. rokov veru do kúpeľného mesta za niečím iným ako len za tými kúpeľmi nevkročí žiadna turistická noha. Nezachráni to ani vozenie sa vláčikom dvakrát do roka na inak nevyužívanej železnici do Vrbového. Ale celkom určite nie ani cyklochodník okolo Prioru.

Reportáž, ktorú som v úvode spomínal, prirovnala nárast turizmu na Slovensku k akcelerácii v ojazdenom aute k prestupu do superšportu. Mne sa tiež črtá pre Piešťany jedno prirovnanie. A to k prestupu z ojazdeného auta do ručnej dreziny, čo raz v roku jazdí po starej železnici. S bonusom, že namiesto jazdy dopredu zaradili kompetentní spiatočku.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je štvrtok 18. apríla. V tento deň sa v roku 1901 narodil MUDr. Emil Veselý, lekár, prednosta a primár…
  • 18.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Známy slovenský herec Jozef Vajda sa chystá oživiť kúpeľné mesto Piešťany humorom a smiechom. Od 16. do 19. augusta sa…
  • 19.04.2024, 08:32
  • Kultúra a spoločnosť / Piešťany
piatok, 19. apríla 2024
Meniny má Jela, zajtra Marcel