Piešťanci na letnej brigáde v americkom zábavnom parku

• Spravodajstvo
  • 30. júla 2015, 15:12
  • Autor:Jozef Vojčiniak

Letné prázdniny sa dajú stráviť aj inak ako nekonečným leňošením. Návod, ako ich absolvovať aktívne spoznávaním atraktívnej cudziny a ešte si aj niečo zarobiť, nám prezradila študentka vysokej školy Dominika Murínová. Spolu s ďalšími šiestimi kamarátmi z Piešťan si našla letnú brigádu v americkom zábavnom parku.

Odlietali z Viedne i z Budapešti
Partia siedmich Piešťancov leto trávi na východnom pobreží USA v zábavnom parku v štáte Delaware v meste Rehobooth Beach.
Náklady na cestu vraj nie sú nízke, ale keďže už majú skúsenosti s takýmto spôsobom trávenia prázdnin, všetci veria, že sa im cestovné v podobe zárobku vráti. „Pred dvomi rokmi sme si z výplaty po odrátaní cesty aj výrazne doplnili domáce šatníky,“ vysvetľuje s úsmevom Dominika.

V nedeľu po práci vždy chodia na pizzu, ktorú platia ich zamestnávatelia.

Zo Slovenska priame spojenie do Ameriky nie je, a tak sa rozdelili do dvojíc. Každá si zvolila vyhovujúce východiskové letisko. „Väčšinou sme leteli z Viedne, ale pár ľudí išlo aj z Budapešti. Ja som letela z Viedne s medzipristátím v Londýne a potom do Philadelphie, čo je najbližšie väčšie mesto od nášho pracoviska. Viacerí však leteli do New Yorku,“ opisuje študentka.

Ľavú stranu domu si prenajali Piešťanci V. Bíliková, S. Boriová, D. Murínová a P. Kostelná z Ostrova.

Jedávať chodia aj do kostola
Partia Piešťancov si ako dočasný domov na pobreží Atlantiku prenajala dom a Dominika nám opísala ich bežný denný režim: „Ak robíme hneď ráno, tak máme poobede čas si poprať a navariť. Ak pracujeme od jednej popoludní, nestíhame nič. A keď makáme od piatej popoludní, ideme ráno na pláž alebo upratujeme dom. Do reštaurácií veľmi nechodíme, len keď ideme niekam na výlet. Väčšinou si varíme alebo sa chodíme najesť do kostola, kde päťkrát do týždňa mesto organizuje zadarmo medzinárodné večere pre študentov z vďaky za to, že sem chodíme cez leto robiť. Väčšina ľudí, zamestnaných nielen v našom parku, ale celkovo v meste, je zo zahraničia.“

Počas víkendového výletu pri Niagarských vodopádoch.

Okrem siedmich Piešťancov pracuje v zábavnom parku ešte ďalších dvanásť Slovákov. „Park je rodinný biznis. Majitelia sú milí a pomáhajú nám. Obsluhujeme rôzne kolotoče a hry,“ povedala nám Dominika.
Letný pobyt v Amerike si naplánovali na tri mesiace. Po desiatich týždňoch práce si posledné dva nechávajú na cestovanie a spoznávanie Severnej Ameriky.

Dočítate sa v Piešťanskom týždni číslo 31, ktoré je v predaji od 28. júla.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je štvrtok 18. apríla. V tento deň sa v roku 1901 narodil MUDr. Emil Veselý, lekár, prednosta a primár…
  • 18.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je streda 17. apríla. Tento deň je Svetovým dňom hemofílie. Meniny má Rudolf.