Tím Besne Betale odporúča výlet na Skalku

• Spravodajstvo
  • 24. júla 2015, 10:09
  • Autor:Viera Dusíková

S piešťanským tímom mladých amatérov, ktorí si hovoria Besne Betale, udržia dych len skúsenejší a „namakanejší“ cyklisti. „Jednou z našich obľúbených bicyklových tratí je výšľap na Skalku nad Hubinou a následný zjazd, končiaci v dedine. Na túto cyklotúru si treba vyhradiť približne dve hodiny, zbaliť vodu a náhradnú dušu. Vyšliapať na Skalku trvá približne hodinu,“ povedal nám Martin Sarvaš z Besnych Betalov.

Náročnejšie stúpenie proti vrstevniciam
V Moravanoch nad Váhom odbočíte smerom na Striebornicu, prejdete okolo jazera a pokračujete rovno až na Výtoky, kde na rázcestí odbočíte vľavo. Po chvíli si to nasmerujete opäť vľavo do lesa a pôjdete po zelenej značke. Nasleduje nepríjemná časť – asi polhodinové stúpanie proti vrstevniciam. V lese prejdete 180-stupňovou zákrutou doprava – stále sa držíte zelenej značky. Dostanete sa na Gonove lazy, kde odbočíte doľava a pokračujete po modrej až pod Grnicu.
Môžete si dať dole sedlo – nasleduje zjazd, na prvej križovatke na malej lúke pôjdete doľava. Veľmi príjemná lesná cesta končí rázcestím, ktorým vpravo vyjdete na lúku pod Skalkou. Po chvíli šliapania odbočte pomedzi kríky vpravo a čaká vás posledné stúpanie – na prvý pohľad nevinné, no zapotíte sa.

Zo Skalky je krásny výhľad na všetky strany
„Nasleduje zjazd. Menej skúseným cyklistom odporúčam, aby si dávali pozor, pretože táto cesta je prachová, kamenistá a obyčajný horský bicykel bez tlmiča ju nemusí znášať najlepšie. Cesta vychádza v Hubine rovno z lesa na chodník pri vozovke, takže pozor na chodcov,“ varuje člen tímu Besne Betale.
Odtiaľ môžete ísť buď po asfaltke až do Piešťan, alebo si ešte vyšliapať v dedine do časti zvanej „Brooklyn“, tam odbočiť vpravo, prejsť kúsok cez pole a následne cez Duranov mlyn vyjdete nad Striebornicou. Na mape je to označené zelenou.
„Moje odporučenie je mať bicykel minimálne s prednou odpruženou vidlicou. Pokiaľ nie ste skúsení na zjazdoch, na ceste zo Skalky si dávajte pozor. Ale určite túto trasu bez problémov zvládnu aj amatéri. Skontrolujte si brzdy a vezmite si helmu – to, dúfam, pripomínať nemusím. Prajem pekný výlet,“ dodal M. Sarvaš.

Dočítate sa v Piešťanskom týždni číslo 30, ktoré je v predaji od 21. júla.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je pondelok 22. apríla. Tento deň je Dňom zeme a Svetovým dňom modlitieb za kňažské a rehoľné povolania. Meniny…
  • 22.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je utorok 23. apríla. Tento deň je Svetovým dňom kníh a autorských práv. Meniny má Vojtech.