S Janou Beňačkovou na Bezovec

• Spravodajstvo
  • 24. júla 2015, 09:53
  • Autor:vd

Milovníčka náročnejších adrenalínových športov Jana Štefečková-Beňačková z Piešťan patrí tiež medzi ľudí, ktorých v meste neudržíte:

„Jedna z mojich obľúbených trás vedie z Piešťan na neďaleký Bezovec. Prechádza cez Banku a Moravany nad Váhom, možno si ju však skrátiť cez Kúpeľný ostrov a cez roľu v Moravanoch. Pokračovanie je nenáročné cez Výtoky po ceste okolo potôčika po pravej strane. Na rozdvojke jedna trasa smeruje k táboru a druhá odbočuje vpravo na Jelenie jamy smerom na Bezovec. Tou sa treba pustiť. Je to tiahle stúpanie, dlhé asi päť kilometrov. Asfaltovú cestu lemuje zeleň a studničky s najlepšou pitnou vodou v okolí Piešťan. Ľahko tu zbadáte srnky či jelene. Každoročne tu hniezdi i bocian čierny.“
Na hrebeni treba pokračovať rovno a neskôr na najbližšej odbočke zvoliť cestu vpravo po červenej značke. Pri farme s koňmi odbočíte vpravo a absolvujete dva mierne „stupáčiky“. Po trase prejdete aj cez dlhú lúku, kde sa vynárajú nádherné výhľady. Potom sa spustíte okolo osamoteného domu rovno na parkovisko na Bezovci.
Dá sa však ísť aj jednoduchšie a menej náročne po asfaltovej ceste. Trasa začína od Kolonádového mosta a pokračuje cez Ducové a Modrovku. Tam odbočíte na červeno označenú trasu, vedúcu cez Modrovú v smere na Novú Lehotu. Po ceste si môžete pozrieť archeologickú lokalitu Kostolec – veľmožský dvorec v Ducovom, v Modrovej kostol z 12. storočia a zoofarmu s exotickými zvieratami. Sú tam klokany či lamy.
Dočítate sa v Piešťanskom týždni číslo 30, ktoré je v predaji od 21. júla.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je streda 26. apríla. Tento deň je Svetovým dňom dierkovej fotografie a Svetovým dňom duševného vlastníctva. Meniny má Jaroslava.
  • 26.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je štvrtok 25. apríla. Tento deň je Svetovým dňom tučniakov, Svetovým dňom boja proti malárii a Svetovým dňom vodiacich…