Piešťany – bicyklový Rím pre amatérov i namakaných

• Šport / Ostatné športy
  • 23. júla 2015, 13:30
  • Autor:Viera Dusíková

Piešťany a bicykel. Tieto dve slová patria k sebe ako pečené gaštany. Ochutnať surový gaštan je ako prísť do Piešťan a nesadnúť si na bicykel. Len na ňom cítite správny vietor vo vlasoch a slnko v tvári. Okolo sa mihá cesta, stromy, domy, lesy, zajace, bažanty i potoky. Záleží len na tom, či sa vyberiete na horskú alebo cestnú turistiku. Zážitky stoja za to! Na cestách si dávajte dobrý pozor na autá a v horách na prudké zrázy a šmykľavý terén.

S Muchou na kávu i do kláštora
Ivetu Ondrášikovú, alias Muchu, v Piešťanoch pozná takmer každý. Je členkou turistického klubu Bezovec. Rada chodí pešo i na bicykli. „Pre mnoho Piešťancov je bicykel ako druhé nohy. Stotožňujem sa s nimi a úprimne – nechápem ľudí, idúcich na kávičku do mesta svojím oceľovým tátošom. Desať minút im trvá, kým sa vymotajú z parkoviska, tri minútky cesty, pätnásť minút hľadania parkovacieho miesta v centre. To ja sa na bicykli za tú dobu už spokojne vraciam domov a cestou postretám ešte aj plno známych,“ skonštatovala Mucha.

Cez brunovskú lávku sa dostanete z jednej strany Váhu na druhú.

Severný smer Kostolec
Vyjsť s Muchou na výlet je zážitok. Nechýba pot, otlačený zadok, „trkotanie“, občerstvovačky i krásne výhľady. Pre čitateľov Piešťanského týždňa vybrala štyri nenáročné trasy, vhodné i pre deti. Cykloturistom radí: „Ak sa vydáte na sever od Piešťan, môžete sa zastaviť napríklad hneď v Ducovom a vyliezť na Kostolec. Je to kúščok, asi len dvadsať minút. Ideálne je pustiť sa po vale až za Husákovu vilu a asi po dvoch kilometroch sa dať doprava k hlavnej ceste a ste pod hradiskom. Či už si necháte bicykle dolu pri hlavnej ceste do obce Hubina a vybehnete na hradisko po značenej prudkej, ale krátkej cestičke, alebo to z Ducového vyšliapete aj s kolesami, budete spokojní. Okrem kusu histórie je tam aj krásny výhľad. Cestou späť to môžete zobrať cez Moravany nad Váhom a zastaviť sa napríklad v Múzeu historických automobilov.“

Vo vieche Jašter sa môžete občerstviť a pokračovať do Hlohovca.

Na juhu navštívte Jašter
Keď vás to bude ťahať na juh, môžete to „strihnúť“ po hrádzi okolo Ratnoviec. Pred hrádzou treba zabočiť doľava a prejdúc cez sokolovské družstvo okolo strelnice Laila sa zrazu ocitnete na hlavnej ceste na konci Sokoloviec. Odtiaľ sa pustíte vpravo na Jalšové. V centre obce treba ísť vľavo k šenku a ďalej vás povedie v úseku asi jeden kilometer prudko stúpajúca značená cesta. Za odmenu získate pekný výhľad a aj občerstvenie v zrekonštruovanej reštaurácii. Ak máte ešte dosť energie, môžete pokračovať ďalej na Jašter a cez Hlohovec a Leopoldov sa popri Váhu vrátite domov.

Z Piešťan sa dostanete na bicykli aj k zrúcaninám kláštora Katarínka.

Južný vietor vás odveje ku Katarínke
Ak chcete vyskúšať cestu na západ od Piešťan, navštívte kláštor Katarínka. Vaša púť sa neskôr zvrtne na juhu. Vedie z Piešťan cez Trebatice, Borovce, Rakovice, Dubovany, Veľké Kostoľany, Nižnú, Chtelnicu, odtiaľ doľava na Dechtice a hneď, ako vyšliapete mierny kopček za spomínanou dedinou, uvidíte po pravej strane alej. Pustíte sa po nej, potom ešte asi desať minút lesom a ste tam. Naspäť sa dá dokončiť okruh nad Holeškou cez Dechtice, Chtelnicu, Dolný Lopašov, Šterusy, Vrbové, Trebatice.
Zdá sa to veľa, ale keď vezmete do úvahy, že dedinky sú kúsok od seba a máte na to celý deň, je to krásna bicyklovačka.

V Podolí nevynechajte návštevu Parku miniatúr, ocitnete sa v Matúšovom kráľovstve.

Do Podolia k miniatúrnym hradom
Smerom na severozápad choďte do Podolia do Matúšovho kráľovstva na exkurziu po miniatúrach slovenských hradov a zámkov. Vyštartujte z Vŕšku smerom na Veľké Orvište, tam za kostolom zahnite vpravo na Bašovce a za asi desať minút ste v obci, odkiaľ sa poľnými cestami dostanete do Očkova. Keď sa popýtate na správny smer miestnych, radi vám pomôžu. Z Očkova sa ťahajte na hlavnú cestu, kde sa nad cintorínom týči Očkovská mohyla. Určite stojí za pozretie. Po hlavnej ceste smerom na Čachtice sa dostanete do Podolia, kde za školou po ľavej strane nájdete spomínaný Park miniatúr Matúšovo kráľovstvo. Je úžasné vidieť, ako vyzerali naše hrady v dobách svojej najväčšej slávy. Ak budete pokračovať ďalej, nenechajte si ujsť výlet na Čachtický hrad. Tam vás ale čaká „stupák“.

Poučenie: Všetky spomínané trasy sú vhodné pre víkendových cyklistov. Dajú sa zvládnuť na obyčajnom bicykli v dobrom technickom stave. Keďže väčšina trás vedie po hlavných cestách, treba si navliecť reflexnú vestu, cyklistickú prilbu a pre istotu sa ovešať aj ďalšími reflexnými prvkami.

Dočítate sa v Piešťanskom týždni číslo 30, ktoré je v predaji od 21. júla.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je štvrtok 18. apríla. V tento deň sa v roku 1901 narodil MUDr. Emil Veselý, lekár, prednosta a primár…
  • 18.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je streda 17. apríla. Tento deň je Svetovým dňom hemofílie. Meniny má Rudolf.