Ľudia sa majú vyjadriť, či chcú koľajnice obetovať cyklotrase

  • Spravodajstvo / Región
  • 15. apríla 2015, 15:52
  • Autor:sita

Obyvatelia Vrbového sa môžu v ankete vyjadriť, či plánovaný cyklistický chodník do Piešťan má nahradiť nevyužívanú železničnú trať, alebo má viesť popri nej. Vyše storočná železničná trať má svojich zástancov, ktorí v nej vidia turistický potenciál. Starostovia dotknutých obcí by dali prednosť cyklotrase pred koľajnicami. Primátorka Vrbového Ema Maggiová sa preto pýta na názor obyvateľov svojho mesta.

Vybudovanie cyklotrasy na terajšej železnici by bolo jednoduchšie riešenie, pretože územie má len jediného vlastníka, ktorým je štát. Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by v tomto prípade podľa vypracovanej štúdie stála zhruba 630-tisíc eur. Ak by viedla popri železničnej trati, náklady by podľa tejto štúdie boli dvojnásobné, okrem toho by boli potrebné ďalšie peniaze na majetkovo-právne vyrovnanie s vlastníkmi pozemkov. Dlhoročnú diskusiu o cyklistickom spojení Vrbového a Piešťan oživila možnosť získať peniaze na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch prostredníctvom Integrovaného operačného programu na roky 2014 – 2020 (IROP).

Železničná trať je majetkom štátu, rezort dopravy sa k jej budúcnosti vyjadruje opatrne. ,,Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja aktuálne pripravuje všeobecné pravidlá, ktoré jasne definujú všeobecný postup pre narábanie s neprevádzkovanými alebo neperspektívnymi traťami. Až po ich vytvorení bude možné definitívne rozhodnúť o prípadnom prevode tejto trate na ďalšie subjekty,“ uviedol hovorca rezortu Martin Kóňa. Ministerstvo podľa neho vie o tom, že na trati sa už niekoľko rokov organizujú preteky koľajových drezín, čo dáva koľajovej doprave do budúcna určitý potenciál na rozvoj. Starosta obce Trebatice Juraj Valo na nedávnej konferencii o budúcnosti nevyužívanej trate povedal, že cyklotrasa medzi mestami Piešťany a Vrbové môže byť vybudovaná len na telese terajšej železničnej trasy. Jej vedenie popri železnici by si vyžadovalo rokovanie so stovkami vlastníkov pozemkov, čo by bol proces na dlhé roky.

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany – Vrbové definitívne skončila v roku 1978. O záchranu trate ako historického dedičstva po predkoch sa už niekoľko rokov snažia nadšenci z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej. Samotnú trať navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je pondelok 29. apríla. Tento deň je Európskym dňom solidarity a spolupráce medzi generáciami a Medzinárodným dňom tanca. Meniny…
  • 29.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je nedeľa 28. apríla. Tento deň je Svetovým dňom bezpečnosti a zdravia pri práci. Meniny má Jarmila.
  • 28.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je sobota 27. apríla. Tento deň je Svetovým dňom grafiky. Meniny má Jaroslav.
  • 27.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Pri príležitosti Dňa Zeme sa v okolitých obciach konalo veľké upratovanie. Inak to nebolo ani v Ostrove, ktorý sa už…
  • 28.04.2024, 00:01
  • Spravodajstvo / Región
pondelok, 29. apríla 2024
Meniny má Jarmila, zajtra Lea