Bezplatné call centrum pre občana
Polícia pripomína občanom, že od 1. januára je v prevádzke bezplatné Call centrum ministerstva vnútra – informačný kanál na komunikáciu so štátnou správou.
Ministerstvo vnútra v súvislosti so zavádzaním proklientskych služieb pre občanov a so spustením siete klientskych centier pri okresných úradoch uvádza do prevádzky od Nového roka call centrum.
Na bezplatnom telefónnom čísle 0800/222 222 počas pracovných dní od 8. do 18. hodiny sa budú môcť občania informovať o agendách poskytovaných okresnými úradmi (vrátane agendy dokladov a vozidiel), ako aj o adresách a stránkových hodinách integrovaných úradov štátnej správy a spúšťaných klientskych centier po celom území SR. „Naším cieľom popri integrácii úradov a budovaní klientskych centier v rámci reformy ESO je ponúknuť občanovi viaceré možnosti komunikácie so štátnou správou,“ uviedla vedúca služobného úradu MV SR Denisa Saková a dodala: „Z našich analýz vyplynulo, že často občan na prvýkrát ani nenájde správny úrad pre svoje potreby. Tým, že si telefonicky overí, kde a kedy si v jeho meste vybaví svoju požiadavku, respektíve čo všetko bude potrebovať, chceme predísť zbytočným stratám na čase a nákladoch občana pri kontakte so štátnou správou.“ Po zavedení elektronickej podateľne a prepojení úradov v budúcnosti si budú môcť občania prostredníctvom call centra overovať aj stavy svojich žiadostí.