Náhradný most? Žiadna novinka
Dĺžkou 387 metrov sa ženijný most Baily-Bridge stal svojho času najdlhšou konštrukciou postavenou v republike. Výrazne tak napomohol pri rekonštrukcii Krajinského mosta v roku 1991.
Čo už vtedy optimisticky uverejnil Piešťanský týždeň pod titulkom Zbohom Baily-Bridge? „Obyvatelia v okolí tohto mosta asi tak skoro nezabudnú na hluk, ktorý spôsoboval. Dúfajme, že ho mesto už nebude nikdy potrebovať. NALIEHAVO však potrebuje nový široký most (či mosty), ktoré by z Piešťan vyviedli hlavný cestný ťah a zlepšili tu životné prostredie. Návrh na lokalizáciu nového premostenia má predložiť hlavná architektka mestskému zastupiteľstvu v decembri 1991.“
Premávka na ľavý breh Váhu bola prerušená 16. septembra, most z dôvodu nutnej rekonštrukcie uzavreli na päť týždňov. Deň predtým Cestné stavby Banská Bystrica spoločne so Železničným vojskom dokončili výstavbu náhradného provizórneho mosta. Pracovníci ho montovali každý deň do neskorých nočných hodín bez ohľadu na víkendy.
Bailey-Bridge bol jednoprúdový, pre vozidlá do hmotnosti 10 ton, autobusy mali výnimku. Celková tonáž konštrukcie bola zhruba 450 ton a most mal osem podpôr vo vode Váhu. Stavbu financoval Cestný investorský útvar Bratislava so spoluúčasťou Mestského úradu v Piešťanoch. Náhradný most fungoval do 21. októbra a rozobrali ho v priebehu niekoľkých dní.