Päť tipov na rýchle zregenerovanie po silvestrovskej noci

  • Kultúra a spoločnosť
  • 28. decembra 2012, 10:20
  • Autor:sita/red

Dobre oslávený Silvester je pre naše telo obrovskou záťažou. Málo spánku, alkohol, hlučná hudba, množstvo jedla. To všetko vplýva na náš organizmus veľmi negatívne. Najdôležitejšie je dostať sa čo najskôr do pohody. Ponúkame vám 5 rád, ktoré vám to uľahčia.

1. Doprajte svojmu telu dostatok spánku
Spánok je pre náš organizmus nevyhnutný. Počas neho totiž prebiehajú v tele syntetické reakcie, vďaka ktorým dochádza k celkovej regenerácii organizmu. Prospieva to nielen imunitnému systému, ale aj kráse a celkovému zdraviu vášho organizmu. Prebdená silvestrovská noc dá celému telu zabrať. Hoci sa vám počas dňa asi nepodarí dobehnúť prežitú noc, ďalší večer však skúste vhupnúť do perín o čosi skôr a dohnať zameškané.
2. Nezaťažujte organizmus ťažkými jedlami

Tradičné dobroty na silvestrovskom stole nepatria do kategórie najzdravších jedál. Myslite však na to, že všetkého veľa škodí. Tak ak už si doprajete rezeň s majonézovým šalátom a výborný sviatočný koláč, na ďalší deň dajte prednosť zelenine, ovociu, pridajte zdravé tuky (najmä rybí tuk, kokosový olej, orechy, semená).
3. Dôležité je dodržať pitný režim

Alkohol, ktorý k takýmto oslavám v primeranom množstve patrí, dehydruje organizmus a odoberá mu potrebné minerály. Je preto nesmierne dôležité poskytnúť telu dostatok tekutín obohatených o minerály, ktoré sa počas námahy z tela vyplavili. Dôležitý je predovšetkým horčík, ten vám totiž urobí pri regenerácii veľkú službu. Horčík podporuje regeneráciu svalov, je nevyhnutný pre bunkové procesy a pomáha predchádzať únave. Magnézium okrem toho pomáha upokojovať nervový systém, ktorý bol počas námahy zaťažený, a prispeje k lepšej regenerácii organizmu.
4. Pohyb na čerstvom vzduchu

Pohyb má na psychickú i fyzickú kondíciu človeka dokázateľne pozitívny vplyv. Doprajte si preto počas dňa dostatok času na čerstvom vzduchu. Vyjdite si na príjemnú prechádzku alebo si zabavte s deťmi pri guľovačke. Svoje telo tak zahrejete a dodáte mu energiu, aby sa so záťažou, ktorú zvládlo, dokázalo popasovať.
5. Relaxujte

Pokúste sa nájsť si čas na také formy relaxácie, na ktoré nemáte čas počas bežného roka – napustite si vaňu s vonnou soľou, pustite si príjemnú hudbu a len tak zavrite oči alebo si prečítajte niečo veľmi príjemné. Jednoducho si doprajte také aktivity, aby ste sa aj na Nový rok cítili v pohode a mohli ste si s radosťou popriať: „Ako na Nový rok, tak po celý rok.“
0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je streda 7. decembra. Tento deň je Medzinárodným dňom civilnej leteckej prepravy (ICAO). Meniny má Ambróz.
  • 07.12.2022, 00:00
  • Dobré ráno, Piešťany!
streda, 7. decembra 2022
Meniny má Ambróz, zajtra Marína