M. Kovalik: Reklama je daňou za slobodu…

  • Nezaradené
  • 25. novembra 2009, 10:31
  • Autor:A. Drahovská

PIEŠŤANY – Pracoval pre švajčiarsky vydavateľský dom Ringier, rádio a bol i poradcom ministra pre oblasť médií. Prečo sa teda vrátil do rodných Piešťan? Odpoveď je jednoduchá.

Zlákala ho ponuka pracovať pre spoločnosť WINTER média. Tá dnes vydáva aj Piešťanský týždeň. S riaditeľom vydavateľstva Martinom Kovalikom sa porozprávala Adriana Drahovská.

► V poslednom období prišlo v Piešťanskom týždni k viacerým zmenám, z akého dôvodu?

– Chceme dať našim čitateľom stále viac, a tak sme Piešťanský týždeň rozšírili. Na väčšom množstve strán sa preto môžu aj viac dozvedieť. Okrem toho sa niektoré strany zbavili čiernobielej a sú teraz farebné. Tiež dávame čitateľom viac priestoru vytvoriť si noviny podľa ich predstáv. A tak zverejňujeme ich postoje. Či už formou klasických listov, dnes tak populárnych blogov alebo v rubrike Vašimi očami.
Stačí zavolať na horúcu linku redakcie, prípadne poslať e-mail so zaujímavou fotografiou, námet na reportáž a reportéri sa pustia do jeho spracovania. Po istej nútenej odmlke sa do novín vrátil aj žiadaný televízny program, pridali sme viac informácií o obciach regiónu či dianí v Trnavskom samosprávnom kraji. Snažíme sa robiť pre čitateľov noviny, ktoré informujú o všetkom dôležitom v ich okolí, a sú zároveň pestrým čítaním. Preto u nás nájdu príbehy na pokračovanie, praktické rady, ale aj tradičné recepty z kuchyne.

► Zmeny sa dotkli aj internetu…

… pomerne výrazne. Piešťanský týždeň dostal aj mladšieho brata v podobe online denníka. Dnes, v dobe internetu, majú cenu najmä rýchlo podané informácie. Preto sme spustili stránku piestanskydennik.sk. Okrem správ z regiónu tam užívateľ nájde aj udalosti, ktoré hýbu celou krajinou v rubrike Slovensko teraz. Chceli by sme, aby návštevník stránky získal všetky informácie na jednom mieste. Teda od noviniek z vedľajšej ulice až po predpoveď počasia pre piešťanský región.

► Prečo pristúpilo vydavateľstvo k zvýšeniu ceny novín na 49 centov?

– Bohužiaľ, nebolo iné východisko, ak sme nechceli ísť cestou znižovania kvality. Viete, za roky strávené v prostredí médií som si uvedomil jedno, dôvera čitateľov, poslucháčov, divákov sa získava veľmi ťažko. Ale ani sa nenazdáte a veľmi ľahko ich stratíte. Očakávajú istú úroveň, na ktorú si zvykli. My sme niekoľko rokov držali rovnakú cenu, ale pri rastúcich nákladoch na výrobu sa už jednoducho nedala udržať.
Teda, ak by sme nešli dolu s kvalitou, výrazne by sme neznížili počet strán, nevyradili by sme farbu. Bol by to priveľký hazard. Zvolili sme cestu čestnej komunikácie s čitateľom, nič sme netajili. Vopred sme avizovali, že zmeníme cenu, a pokúšali sa vysvetliť, čo všetko za svojich 49 centov každý týždeň dostanú. A dostanú, dúfam, naozaj oveľa viac ako predtým.

Ľudia v našej ankete sa sťažovali aj na reklamu. Musí jej byť v novinách toľko?

– Je to daň za nezávislosť. Viete, máme dva zdroje – prímy z predaja a reklamy. Nič viac. Žiadne dotácie od mesta či politických strán. Ale sme slobodní, naši reportéri sa riadia heslom: „Padni, komu padni", dajú priestor obom stranám sporu a hotovo. Názor si už spraví čitateľ sám. Reklama je daňou za slobodné písanie a dramaturgiu novín. Spolu s dôverou čitateľov, ktorí si noviny pravidelne kupujú, pokrýva náklady. Inej cesty niet.
Napríklad regionálnej televízii schválilo zastupiteľstvo v Piešťanoch po úpravách takmer 60- tisíc eur na tento rok. A to je v prepočte slušná kopa peňazí, 1,8 milióna korún. Išlo o príspevok priamo z rozpočtu. My si radšej zarobíme na seba aj cez reklamu či zvýšenie ceny. Naši redaktori potom ľahšie odolávajú tlakom, napríklad zo strany členov zastupiteľstva. Nikto totiž nemôže povedať – ak nenapíšete to, čo chcem, zabudnite, že zahlasujem za peniaze z rozpočtu…

► V Piešťanskom týždni sa objavila súťaž Vianočná päťka. Povedzte nám o nej viac a prezraďte nám – budú i ďalšie súťaže?

– Vianočná päťka je odmenou za dôveru čitateľov. Hlavná cena bude veľmi zaujímavá. Jeden z čitateľov si pod vianočným stromčekom určite nájde televízor od
Piešťanského týždňa. Vďaka marketingovému partnerovi súťaže, renomovanej spoločnosti Domoss, získa kvalitnú plazmu s výbornými parametrami. Pracujeme aj na iných projektoch, čo sa týka čitateľských súťaží. Táto súťaž určite nebude prvá a zároveň posledná. Verím, že čitateľov milo prekvapíme.

► Čomu sa spoločnosť WINTER média venuje okrem vydávania novín, čo má na starosti riaditeľ vydavateľstva?

– Piešťanský týždeň je pre nás tradícia a kvalita, na ktorej staviame do budúcnosti. Okrem prin-tov pôsobíme aj v oblasti internetu, reklamy a marketingu. A čo robí riaditeľ vydavateľstva? Nuž, manažérsky zastrešuje všetky tieto činnosti tak, aby všetko fungovalo, ako má. Každé odvetvie má svojich priamych riadiacich pracovníkov. Čo ma však veľmi teší, že sa môžem oprieť o tím zanietených ľudí, ktorí sú otvorení novým myšlienkam, víziám aj projektom.

0 Shares

Najnovšie správy

Dnes je utorok 23. apríla. Tento deň je Svetovým dňom kníh a autorských práv. Meniny má Vojtech.
  • 23.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je streda 24. apríla. Tento deň je Svetovým dňom laboratórnych zvierat (UNESCO). Sviatkom sv. Juraja, patróna vojakov, rytierov, lukostrelcov…
  • 24.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
Dnes je pondelok 22. apríla. Tento deň je Dňom zeme a Svetovým dňom modlitieb za kňažské a rehoľné povolania. Meniny…
  • 22.04.2024, 00:01
  • Dobré ráno, Piešťany!
streda, 24. apríla 2024
Meniny má Juraj, zajtra Marek