Na plote u Radošinských vystavoval Alojz Majerník
Na plote u Radošinských v Hubine vystavoval v sobotu 13. júna svoje olejomaľby a akvarely piešťanský výtvarník Alojz Majerník. Pôvabné zátišia, kvety i pastelové krajinky prilákali k Jožkovi Radošinskému asi stovku hostí z regiónu vrátane starostov Hubiny, Dubovian i Moravian nad Váhom.
Alojz Majerník fotografom zapózoval vo svojej klasickej čiernej baretke, aj keď teraz radšej nosí šiltovku. Zvedavcom predviedol i to, ako vzniká jeho dielo. „Namaľoval som abstraktnú krajinu, pretože v poslednom období ma fascinuje voľná tvorba. Veľa ľudí si ale odo mňa kupuje aj známe motívy – Kolonádový most s barlolámačom, kúpeľnú kaplnku, Sĺňavu, Lido či piešťanské parky. Nuž čo – koľko ľudí, toľko chutí," vysvetľuje umelec.
Majerník sa narodil v Dubovanoch, preto niet divu, že v jeho tvorbe dominujú aj obrazy z rodnej dedinky. No nájdeme u neho aj maľbu nádherného renesančného Kostola sv. Štefana Archanjela v Lančári či desiatky stvárnení malebného Považia. „Raz prišiel za mnou chlapík s prosbou, aby som jeho bratovi z Kanady namaľoval piešťanskú kúpeľnú kaplnku.
Mal to byť dar k päťdesiatinám a zároveň spomienka na časy, keď tu brat miništroval," dodáva Majerník. Jeho obrazy vlastnia všetci tí, ktorým sa Piešťany a ich okolie zapáčili natoľko, že si zatúžili priniesť kúsok z tej krásy domov. Nájdeme ich v Južnej Amerike, ale aj v Spojených arabských emirátoch, Austrálii, Kanade či v USA.
Ale poďme späť do Hubiny na dvor Radošinských, kde sa každý rok objavia na plote vždy iné obrazy rozličných umelcov. Tohtoročné zhodnotil kurátor a dlhoročný priateľ Alojza Majerníka – Vojto Haring: „Umelec vo svojej výtvarnej tvorbe systematicky rozvíja žáner krajiny a zátišia. Svoj temperamentný expresívny realizmus postupne upokojuje a začína sa prikláňať ku kultivovanému a takmer poetickému minimalizmu. Uprednostňuje techniku oleja, akrylu a ich kombinácie.
Ako člen Umeleckej besedy sa pravidelne zúčastňuje kolektívnych výstav, ale poriada aj profilové výstavy vlastnej tvorby. V tvorivej konfrontácii s inými umelcami nemôže stagnovať. Neustále hľadá – ale hlavne nachádza nové spôsoby umeleckého vyjadrenia zvolených tém."